• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 24855
7

اعصاب کف پا

  • کد خبر : 82329
  • 23 دی 1401 - 14:38
اعصاب کف پا
بام: در اثر وفور رشته های اعصاب پوست کف پاها، تحریک آنها به راحتی صورت میپذیرد و غلغلکی بودن کف پاها ناشی از معین موجود شبکه عصبی است.

شعبه عصبی موجود در کف پاها نیز جزء سهم دیگری از ساختار پای انسان است . دقت و حساسیت انتهای اعصاب در پاها موجب برقراری ارتباط بین فشارهای وارده، مراکز حفظ تعادل در مغز میشود. مغز از طریق اعصاب حرکتی، انقباضات عضلانی را به گونه ای نتظیم میکند که این تعادل بر قرار شود. در اثر وفور رشته های اعصاب پوست کف پاها، تحریک آنها به راحتی صورت میپذیرد و غلغلکی بودن کف پاها ناشی از معین موجود شبکه عصبی است.
قسمت های ۳ گانه پا و قوس های طولی و عرضی آن
پای انسان با توجه به عملکرد ( فونکسیون) آن ، به سه قسمت قدامی ، میانی و خافی تقسیم میشود.قوس های پا دارای دو جهت طولی و عرضی هستند. قوس طولی ، قوس قدامی . خلفی است که حداکثر ارتفاع آن در قسمت میانی قرار دارد. برقراری این قوس ها، معلول شکل استخوان ها ، رباط های نگاه دارنده و فعالیت عضلانی است. قوس های موجود در ساختار پا موجب میشوند که فشار ناشی از وزن بدن توسط پاها ، قابل تحمل باشد.
ارتفاع قوس طولی پا ، در وضعیت ایستاده ، به علت فشار ناشی از تحمل وزن بدن ، در مقایسه با وضعیت های نشسته یا درازکش که تحمل وزن بدن کمتر است یا اصلا عمل نمیشود، کمتر است.
در بعضی از افراد به دلایل متعدد، ممکن است ارتفاع قوس های طولی و عرضی کم باشد که در اصطلاح به آن ” صافی کف پا ” گفته میشود. صافی کف پا با توجه به حالت و شدت ناهنجاری ، انواع گوناگون دارد. کف پای کودکان در هنگام نوزادی اغلب صاف به نظر میرسد. این امر به علت چربی زیاد موجود در کف پای آن ها است. اگرچه این ۳ وضعیت از نظر شکل عمومی پا و عملکرد آن یکسان هستند اما دارای تفاوت های اساسی هستند که خصوصا از نظر کاربرد کفش مناسب باید در نظر گرفته شوند.

سه نوع اصلی پای انسان
سه نوع اصلی پای انسان را از نظر وضعیت قسمت های قدامی ، میانی و خلفی و قوس های طولی و عرضی ، در پای شما تیک رویه پا بسیاربلند است ( قوس عرضی زیاد است) فشار وزن بدن بیشتر بر روی قسمت های میانی و قدامی قرار دارد بنابراین نمیتوان انتظار داشت که کفش های معمولی پاسخگوی نیازهای افرادی باشند که دارای ویژگی های این نوع از پا هستند.
در پای شما تیک بی قوس عرضی بسیار کم و رویه ی پا کاملا صاف است . در این نوع از پاها فشار وزن بدن بیشتر بر روی قسمت خلفی و پاشنه پا است. صاحبان این نوع پا از کف پای خود ناراضی هستند . بنا براین می بایستی از کفش های خاص و متناسب با آناتومی پای خود استفاده ککند.
در پای شماره سی قوس های طولی و عرضی پا متناسب بوده و فشار وزن بدن در هر سه قسمت خلفی ، میانی و قدامی تقسیم شده است. این نوع پاها به طور عام نرمال محسوب می شوند. یادآوری این نکته ضروری است که شرکت های تولید کننده ی کفش نیز ، پای شماتیک سی را در طراحی قالب و ساختار کفش مورد توجه و ملاک عمل ، قرار می دهند. بنابراین بسیاری از افراد که از کفش خود ناراضی هستند ابتدا باید به ساختار پای خود توجه کنند و در شرایطی که ساختار پای آن ها منطبق با ساختار پای شماتیک سی نبود ، نسبت به تهیه ی کفش متناسب با پای خود اقدام کنند.

@kohnavardanpishro

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=82329

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.