• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
3

صعود قله های ورزاکول و سیاهلیز

  • کد خبر : 36521
  • 28 فروردین 1400 - 22:54
صعود قله های ورزاکول و سیاهلیز
بام نیوز: : مجید ملک محمدی. محمد سیروس . نرگس نجفی . میثم درزی . آیدین اسماعیلی .‌یونس شایسته .‌مسعود خرسند مسیر صعود

تاریخ برنامه : ۲۶-۱-۱۴۰۰
نفرات برنامه : مجید ملک محمدی. محمد سیروس . نرگس نجفی . میثم درزی . آیدین اسماعیلی .‌یونس شایسته .‌مسعود خرسند
مسیر صعود : برفچال شمالی  مسیر معدن
رفت وبرگشت: ۲۵ کیلومتر
کل ارتفاع صعودی : ۱۹۷۸متر
ارتفاع شروع : ۲۲۰۰متر
آخرین روز های استفاده از برف سال گذشتس . به دنبال دهلیز ، تنگه های پر برف هستیم . دهلیز سیاهلیز را شهریور فرود آمده بودم و میدانستم بهار برف خواهد داشت. با هماهنگی با دوستان راهی منطقه دلیر شدیم .
صبح ساعت ۷:۲۰ ازدلیر استارت زده شد  جاده معدن را پیش گرفتیم .بهار زیبایی در مسیر دیده میشد .‌شکوفه های گل از دل خاک کم کم شروع به بیرون آمدن میکردن . قله های سرسخت پر برف دلیر همیشه برایم لذت بخش بوده .
مسیر معدن را پیش گرفتیم و به بالای تپه ایی رسیدیم .جایی که تازه دهلیز مشخص میشد . با بستن کرامپون و لوازم فنی وارد دهلیز شدیم .از همان ابتدا برف سفت بود و نیاز دانستیم که همگی هم طناب بشویم .‌این هم یک تمرین بود وهم ایمنی تیم را بالا میبرد. شیب اصلی دهلیز رو صعود کردیم و در گوشه ایی توقف کرده و تنقلات میل کردیم .از طناب خارج شده و ادامه دادیم‌.باد شدیدی میوزید .برروی خط الراس نقاب های بلندی دیده میشد و قلل منطقه علم کوه هنوز برف خوبی داشتند و نمای زمستانی داشتند . اول قرار شد که ورزاکول را صعود کنیم .از دهلیز وسط قله که شیب تندی داشت بالا رفتیم‌.برف داخل دهلیز خیلی سفت بود و شیب تند مسیر باعث شد که بیشتر به مسیر دقت کنیم .کرامپون‌هایمان را محکم به برف میکوبیدیم . صدای خش خش آن شنیدنی بود .‌همچنان ادامه میدادیم و باد بیشتر و بیشتر میشد . قسمت سنگی زیر قله ورزاکول بود که با احتیاط بالارفته و قله ورزاکول را صعود کردیم .
از بالای ورزاکول به سمت سیاهلیز حرکت کردیم .دشت زیر قله مملو از برف و نقاب های بلندی در سمت چپ قله دیده میشد .‌زمستان اینجا چه خبر است
با تلاش همگی دوستان ساعت ۱۵ به قله رسیدیم .نمای منطقه علم کوه ، کوه های طالقان ، زرین کوه و.. دیدنی بودند شروع به عکاسی کرده و سریع فرود آمدیم .هوای سردی به خاطر بد شدید در منطقه حاکم بود و نمیشد بیشتر روی قله ماند .
از همان مسیر صعود به سمت پایین  برگشته و ساعت ۱۸ این برنامه را در کنار ماشین ها به اتمام رساندیم

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=36521

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.