• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24573
4
اموزشی:

فواید حرکت کوهنورد در بدنسازی

  • کد خبر : 4371
  • 13 آبان 1399 - 5:47
فواید حرکت کوهنورد در بدنسازی
کوهنوردی:حرکت کوهنورد در بدنسازی برای ورزشکاران پرفایده‌ و در عین حال چالشی است که می‌توانید با انجام آن پاها و شکم‌تان را بسازید.

کوهنوردی: به گزارش گروه اموزشی بام نیوز،حرکت کوهنورد در بدنسازی برای ورزشکاران پرفایده‌ و در عین حال چالشی است که می‌توانید با انجام آن پاها و شکم‌تان را بسازید. به منظور انجام این ورزش، لازم است که تخت روی زمین دراز بکشید به نحوی که صورت‌تان رو به کف اتاق باشد. بعد باید زانوهای‌تان را به زمین بزنید و دست‌های‌تان را باز کنید. با کف دست خودتان را بالا بکشید با دستانی که به اندازه‌ی عرض شانه باز شده است.

مهمترین فایده حرکت کوهنورد در بدنسازی برای ورزشکاران

پاهای‌تان را در حالت لانگ قرار دهید به نحوی که یک پای‌تان به طرف جلو و پای دیگر به طرف عقب باشد. موقع پرش روی پای‌تان شکم‌تان را منقبض کنید و تغییر وضعیت بدهید. جای پاها را عوض کنید تا بیشترین فایده را ببرید. برای آنکه تمرین قلبی خوبی داشته باشید جای پاها را سریع عوض کنید.

حرکت کوهنورد در بدنسازی برای ورزشکاران

۱. قدرتمند سازی کل بدن

حرکت تمرینی کوهنورد برای افزایش قدرت کل بدن بسیار حیاتی و مهم است. این یک تمرین کالیستنیک است (وابسته به ورزشهای سبک سوئدی) است که روی تمام بدن کار می‌کند و تاثیر می‌گذارد. با آن می‌توانید قسمت‌های متعددی از بدن‌تان را ورزش بدهید مانند شکم و پاها. همچنین باعث تقویت شانه و بازوها می‌شود. سطح آمادگی جسمانی و تناسب اندام‌تان را بالا می‌برد.

 

۲. تقویت کننده‌ی شکم

به منظور تقویت شکم، تمرین کوهنورد یک ضرورت است. شما تنه‌ی خود را تمرین می‌دهید تا پشت‌تان تقویت شود و تعادل‌تان را حفظ کنید. اثبات شده است تمرین خوبی برای عضلات شکم است. برای داشتن شکمی صاف و خوش‌تراش، باید تمرین کوهنورد را اجرا کنید.

۳. افزایش سلامت قلب و عروق

تمرین کوهنورد سلامت قلب و عروق را بهبود می‌بخشد. از آنجایی که تمرین کل بدن است، ضربان قلب را افزایش می‌دهدو سلامت قلب را بهبود می‌بخشد. می‌توانید با حرکت دادن سریع‌تر پاها شدت این تمرین را افزایش دهید تا سلامت قلب و عروق‌تان بیشتر تحت تاثیر قرار بگیرد.

۴. کالری سوزاندن

با تمرین قدرتمندی مانند تمرین کوهنورد، می‌توانید کالری از دست بدهید و از چربی‌های‌تان بسوزانید. تمرین کوهنورد سرعت متابولیسم‌تان را افزایش می‌دهد. بنابراین، چربی با سرعت بیشتری می‌سوزد و می‌توانید از دست چربی‌های اضافه خلاص شوید.

مهمترین فایده حرکت کوهنورد در بدنسازی برای ورزشکاران

۵. تقویت بدن

تمرین کوهنورد بدن را تقویت می‌کند و عضله‌های مختلف را تمرین می‌دهد. تمرین کوهنورد شما را قادر می‌سازد چربی بسوزانید و ظاهری خوش فرم تر به دست بیاورید. با این تمرین می‌توانید عضله‌های زیادی را تمرین بدهید و به شما کمک می‌کند ظاهری خوش تراش و زیبا داشته باشید.

۶. حفظ وزن بدن در سطح ایده‌آل

تمرین کوهنورد به شما کمک می‌کند وزن ایده‌آل بدن‌تان را حفظ کنید. این تمرین در عین کمک به سوزاندن کالری‌های اضافی، می‌تواند ظاهری متناسب و خوش فرم به شما ببخشد. این تمرین برای اطمینان از آنکه چربی‌ها در بدن‌تان روی هم تلنبار نمی‌شوند عالی است. تمرین کوهنورد ورزشی سنگین است که به شما کمک می‌کند متناسب و خوش فرم بمانید.

۷. قدرتمند کردن تنه‌ی بدن

هنگام انجام تمرین کوهنورد، عضلات شکم به صورت ایزومتریک منقبض می‌شوند و این تنه و میانه‌ی بدن را تقویت می‌کند. و همچنین با انجام این تمرین به طور ویژه باعث تقویت قسمت تحتانی بدن‌تان خواهید شد. این حرکت تمرینی است که تنه‌ی‌ شما را تقویت می‌کند و کمک می‌کند بتوانید طاقت و بنیه‌ی خود را تقویت کنید.

۸. تمرین دادن عضلات متعدد

تمرین کوهنورد عضلات متعددی را در بدن تمرین می‌دهد. عضلات منفرد و همین طور پیوندی تمرین داده می‌شوند و همین به عضله سازی کمک می‌کند. تمرین کوهنورد برای ساختن عضلات و حفظ انعطاف و قدرت آن‌ها ایده‌آل است.


لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=4371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.