• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

آموزش سنگنوردی مقدماتی/بخش گره ها/قسمت چهارم

  • کد خبر : 40272
  • 19 اردیبهشت 1400 - 21:04
آموزش سنگنوردی مقدماتی/بخش گره ها/قسمت چهارم
بام نیوز: یکی ازگره های پرکاربرداست و وسیله ای ضروری هم برای کوهنوردی درتابستان وهم زمستان است. استفاده اصلی آن به عنوان گره در کارگاه حمایت است.

گره خود حمایت
همانطورکه در تصویرمشاهده می شود یکی ازگره های پرکاربرداست و وسیله ای ضروری هم برای کوهنوردی درتابستان وهم زمستان است. استفاده اصلی آن به عنوان گره در کارگاه حمایت است جائی که راحتی تنظیم آن یکی از فوائد بزرگ آن علاوه بر ویژگیهای دیگراست. باکمی تمرین میتوان به آسانی آنرابایک دست انجام داد. بهترین روش این است که یک کارابین پیچ باگره خودحمایت بکاربرده شود، اینکاربه گره این فرصت رامی دهد
که دروضعیت صحیح قرارگیرد. برای این منظورضروری است که برای هرکارابین یک گره زده شود، عادت زدن دو یا چندگره خودحمایت دریک کارابین کاری است خطرناک وبایدازآن احتراز نمود. همچنین باید توجه داشت که طریقه صحیح برای اتصال گره زمانی است که بخش باردار طناب درپشت کارابین درامتدادمحورقویتر قرارگیرد.
گره حمایت ایتالیایی
گره بسیارمفیدی است چراکه برای حمایت، فرود و سیستم کارباطناب مورداستفاده قرار می گیرد. بدیهی است که در فعالیتهای گروهی، این گره درجایگاه اصلی خود بعنوان گره حمایت قرار می گیردوانعطاف زیادی درطرح سیستم و عملکردآن ایجادمی کند. این گره ازقسمت جلوکنترل می شود.
بیشترین حالت قفل یا ترمز زمانی ایجاد می شودکه طنابها به هم جسبیده باشند. وقتیکه ازگره حمایت استفاده می کنید دقت زیادی بخرج دهید که طناب بی بار تحت هیچ شرایطی روی پیچ کارابین قرارنگیرد. اگراینکار صورت بگیردممکن است باپیچش آن دهانه کارابین باز شود و نتیجه ای که ببار می آورد غیرقابل کنترل خواهد بود. هنگام فرود نیز دقت بسیارزیادی دراین خصوص باید صورت پذیرد. برای زدن گره حمایت بهتر است از کارابین بزرگ گلابی شکل استفاده شود تا گره به راحتی در آن حرکت کند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=40272

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.