• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
3

آموزش سنگنوردی مقدماتی/گره ها

  • کد خبر : 40600
  • 21 اردیبهشت 1400 - 23:44
آموزش سنگنوردی مقدماتی/گره ها
بام نیوز: این گره برای اتصال دو طناب به هم به کار می رود. اگرچه این گره آسان زده می شود ولی به راحتی نیز در زدن آن ممکن است اشتباه پیش بیاید. بهترین روش برای بخاطرسپردن روش صحیح گره زدن، راست روی چپ و چپ روی راست است که مسیری را که طناب طی میکند.

گره مربع
این گره برای اتصال دو طناب به هم به کار می رود. اگرچه این گره آسان زده می شود ولی به راحتی نیز در زدن آن ممکن است اشتباه پیش بیاید. بهترین روش برای بخاطرسپردن روش صحیح گره زدن، راست روی چپ و چپ روی راست است که مسیری را که طناب طی می کند وقتیکه ازانتهای دست راست کارشروع می شودنشان می دهد. هر دو انتهاباید محکم کشیده شود تا گره محکم گردد.

گره پروسیک یا مشار قفل خودکار
گره های قفل خودکارگره ای که درشکل زیرنشان داده شده است،این گره طرفداران خودرابخاطر خاصیت قفل شدن آن حتی زیربارسبک مخصوصا” زمانیکه طناب خیس است وسختی استفاده ازآن درچنین شرایطی،ازدست داده است. درهرصورت واژه عمومی “پروسیک” برای تشریح حلقه ای است که گره ها باآن ایجادمی شوند وعمل استفاده ازاین حلقه ها برای صعود و حمایت فرود روی طناب برای همیشه واژه پروسیک تلقی می شود. دو نکته درخصوص این حلقه هابایستی مدنظر قرار گیرد.
بخوبی باطنابی به ابعاد ۶ میلیمتر گره زده شوند وباید وقتیکه بصورت گره دوسرطناب دولا درمی آید ابعادآن حداقل۳۰سانتیمتر باشد.

پروسیک فرانسوی
این گره از گره پروسیک استفاده معمولتری دارد،مزیت آن نسبت به گره کلمیست، توانائی آن برای آزادشدن زیرباراست، موقع فرودویامواقعیکه عملیات اضطراری انجام می شود عملکردآن مشخص می شود. وقتیکه این گره کامل می شوددقت شودکه گره دوسرطناب دولادرقسمت حلقه زده نشودو حلقه هابعدازکامل شدن مرتب شوند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=40600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.