• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24677
3

ارتفاع‌زدگی‌ها درمان واحد ندارند

  • کد خبر : 42906
  • 06 خرداد 1400 - 12:37
ارتفاع‌زدگی‌ها درمان واحد ندارند
بام نیوز: کوه‌نوردان و اسکی بازان که دچار ارتفاع زدگی یا کوه‌زدگی می‌شوند را می‌توان به کمک بررسی‌ها و تحقیقات جدید بهتر درمان کرد.

بررسی‌ها نشان داده است که ارتفاع زدگی یا کوه زدگی شرایط مختلفی را برای ورزشکاران ایجاد می‌کند که همه آنها درمان یکسانی ندارند، بنابراین پزشکان باید در تشخیص این بیماری دقت بیشتری به خرج دهند.
کوه‌نوردان و اسکی بازان که دچار ارتفاع زدگی یا کوه‌زدگی می‌شوند را می‌توان به کمک بررسی‌ها و تحقیقات جدید بهتر درمان کرد. محققان برای اولین بار نشان دادند کوه زدگی هایی که بالای ارتفاع ۲ هزار و ۵۰۰ متر اتفاق می‌افتند، دو شرایط کاملا متفاوت را پدید می‌آورند.
کم شدن اکسیژن در ارتفاعات بالا باعث سردرد و مشکلاتی از این قبیل می‌شود و بر قلب یا شش‌ها و مغز تاثیرات مخرب می‌گذارد.
محققان امیدوارند که یافته‌های آنها در تشخیص شرایط مختلفی که در ارتفاع ایجاد می‌شود، بتواند به پزشکان کمک کند که بهتر ورزشکاران را درمان کنند، با کمک روش‌های آنالیز کامپیوتری می‌توان تشخیص‌های پزشکان را در زمینه کوه زدگی دقیق‌تر کرد.
محققان برای انجام این تحقیقات بررسی‌هایی بر روی کوه نوردان و اسکی بازان در مناطق بولیوی و کلیمانجارو در تانزانیا انجام دادند. این افراد از نظر علائم بیماری به سه گروه تقسیم شدند؛ یک گروه اختلال در خواب و سردرد خیلی کمی داشتند. گروه دیگر سردرد زیاد و اختلال در خواب کم احساس کردند. افراد دیگر علائم را هم زمان با هم احساس کردند.به مدت ۲۰ سال از تست lake louise برای تشخیص کوه زدگی استفاده می‌شد. در تمام این سالها ارتفاع زدگی یک بیماری شناخته شده بود.
دکتر کن بالی از دانشگاه ادینبرگ می‌گوید: “بیش از ۲۰ سال کوه زدگی را یک نوع بیماری به حساب می‌آوردیم. با این حال مطالعه علائم این بیماری نشان می‌دهد که وجود هر کدام از آنها می‌تواند اثرات بیماری را تغییر دهد. بنابراین مطالعه علائم بیماری بسیار مهم است و در درمان آن تاثیر گذار است.”

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=42906

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.