• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
3

افزایش ۲۵۰ درصدی درگیری با قاچاقیان چوب در گیلان/ گلوگاه ها مانیتورینگ می شوند

  • کد خبر : 58077
  • 21 مهر 1400 - 2:44
افزایش ۲۵۰ درصدی درگیری با قاچاقیان چوب در گیلان/ گلوگاه ها مانیتورینگ می شوند
بام نیوز: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان عنوان کرد: در سال جاری شاهد تشدید اقدامات حفاظتی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی هستیم و افزایش ۲۵۰ درصدی درگیری با قاچاقچیان رخ داده و ۱۸ مجروح داشتیم.

سرهنگ محمد قربانی لرد در گفت وگو با بام نیوز، از کاهش کشفیات چوب آلات جنگلی قاچاق در شش ماهه نخست امسال خبر داد و اظهار کرد: این کاهش ناشی از شیوع بیماری کرونا و عدم فعالیت کارخانجات چوب استان و اعمال محدودیت های ترددی بوده است.

وی از تشکیل ۶۲۰ فقره کشف و ضبط چوب آلات جنگلی قاچاق به حجم ۴۹۴ مترمکعب در مدت مذکور خبر داد و بیان کرد: بخش عمده ای از کشفیات چوب آلات در استان گیلان توسط نیروهای مستقر در کارخانجات چوب استان اتفاق می افتد، زیرا حدود پنج کارخانه داریم که خوراک آنها چوب بوده و محموله های چوب از استان های همجوار به گیلان وارد می شوند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی گیلان، با اشاره به نقش اثرگذار زراعت چوب در تامین بخشی از نیاز کارخانجات و در نتیجه کاهش حمل چوب آلات قاچاق، عنوان کرد: در سال جاری شاهد تشدید اقدامات حفاظتی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی هستیم و افزایش ۲۵۰ درصدی درگیری با قاچاقچیان رخ داده و ۱۸ مجروح داشتیم.

قربانی لرد، از توقیف ۴۲۳ دستگاه انواع وسیله نقلیه و دستگیری ۹۵۲ نفر به جرم قاچاق چوب آلات جنگلی خبر داد و افزود: استان گیلان ۵۲۳ نفر همیار حفاظت دارد که به صورت داوطلبانه به نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی کمک می کنند؛ البته در صورت آسیب دیدن همیاران حفاظت از بیمه بی نام برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری شاهد کاهش ۵۵ درصدی تعداد فقره وقوع حریق در سطح اراضی ملی استان گیلان بودیم، اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۰ فقره حریق به مساحت ۲۹ هکتار به وقوع پیوسته که کاهش ۷۶ درصدی در مساحت حریق را نشان می دهد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، نصب دوربین های حفاظت حریق جهت هوشمندسازی اراضی ملی را مستلزم تخصیص اعتبار لازم دانست و گفت: در آینده نزدیک شاهد فعال سازی این دوربین ها که هر یک شعاع ۴۰ کیلومتری را پوشش می دهند، در استان گیلان خواهیم بود. همچنین منتظر به روزرسانی کوادکوپتر یگان حفاظت منابع طبیعی استان جهت پایش عرصه ها هستیم که با هماهنگی یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری انجام می شود.

وی از انجام ۱۷۶ فقره عملیات آزادسازی اراضی ملی طی نیمه نخست امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: موفق به رفع تصرف ۲۹۷ هکتاری از اراضی ملی استان گیلان شدیم که بیشترین مساحت مربوط به مراتع است.

قربانی لرد، با بیان اینکه ۱۵۳ نفر از نیروی یگان حفاظت منابع طبیعی استان جزو ضابطین خاص قضایی محسوب می شوند، تاکید کرد: همچنین از مردم طبیعت دوست گیلان انتظار داریم هرگونه حریق و تخریب و تصرف در منابع طبیعی را با شماره های شبانه روزی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع رسانی کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، با اشاره به راه اندازی دوربین های کنترلی در محورهای اصلی و گلوگاه های استان جهت مقابله با قاچاق چوب، متذکر شد: در حال حاضر تجهیزات مانیتورینگ محور رودسر شروع شده و تا ماه آینده محورهای اصلی را مجهز می کنیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=58077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.