• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
3

برنامه نوروزگاه در مجموعه جهانی شیخ صفی اردبیل برگزار شد

  • کد خبر : 72765
  • 07 فروردین 1401 - 23:17
برنامه نوروزگاه در مجموعه جهانی شیخ صفی اردبیل برگزار شد
بام نیوز: برنامه سفر آنلاین و نوروزگاه روز شنبه با حضور جمع کثیری از میهمانان نوروزی در محوطه مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد.

به گزارش بام نیوز، در این برنامه که همراه با اجرای متنوع و مفرح تئاتر آیینی، موسیقی و مسابقات فرهنگی بود، گروه آیهان به اجرای برنامه موسیقی آذربایجانی پرداخت و مسابقه پخت آش‌های بومی به اجرا در آمد.

برنامه نوروزگاه در مجموعه جهانی شیخ صفی اردبیل برگزار شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در این آیین با اشاره به افزایش چشمگیر شمار گردشگران ورودی به استان پس از چند روز در پی مساعدتر شدن وضعیت هوا گفت: حضور گردشگران در این استان با افزایش ماندگاری همراه بوده به طوری که میانگین اقامت مسافران به ۳.۵ روز افزایش افته است.

نادر فلاحی با اشاره به آغاز فصلی نو در گردشگری استان اردبیل افزود: امسال هرچند نسبت به سال‌های قبل از کرونا به علت شرایط نامساعد جوی با کاهش حضور مسافر در استان اردبیل مواجه هستیم، اما حضور گردشگران نسبت به دو سال اخیر چند برابر شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان و بر اساس سابقه ورود بیشتر مسافر به اردبیل در نیمه دوم تعطیلات نوروزی، این استان در هفته جاری میزبان خیل کثیری از مسافران نوروزی خواهد بود.

برنامه نوروزگاه در مجموعه جهانی شیخ صفی اردبیل برگزار شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار کرد: اقامتگاه‌ها و مجموعه‌های گردشگری استان در آمادگی صد درصدی برای پذیرایی از مسافران نوروزی قرار دارند و دستگاه‌های اجرایی مختلف نیز با هماهنگی ستاد خدمات سفر آماده خدمات رسانی هستند.

وی از پر شدن بیش از ۹۰ درصد ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان اردبیل در روزهای تعطیلات عید امسال خبر داد و بیان کرد: مجموعه مدیریت گردشگری استان به دنبال افزایش ماندگاری مسافران در استان است.

فلاحی اضافه کرد: امسال برای نخستین بار میزان ماندگاری مسافران نوروزی در استان اردبیل به بیش از سه روز افزایش یافته و ضرب اشغال هتل‌ها به بالای ۸۰ درصد رسیده است.

وی دایر کردن نمایشگاه دایمی معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی گردشگری استان اردبیل در محل نگارخانه شاه اسماعیل صفوی پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و فعال شدن ستاد خدمات سفرهای نوروزی در این محل را از جمله اقدامات موثر برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران استان ذکر کرد.

برنامه نوروزگاه در مجموعه جهانی شیخ صفی اردبیل برگزار شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: گردشگران نوروزی در ابتدای ورود خود به این استان می‌توانند از مجموعه جهانی شیخ صفی بازدید کرده و در این نمایشگاه با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان آشنا شوند و مقصد خود را از میان این جاذبه‌ها انتخاب کنند.

وی با اشاره به اهمیت نحوه ارایه صنایع دستی و تلاش برای کاربردی کردن این آثار در زندگی مردم نیز اضافه کرد: آثار صنایع دستی از جمله قلم‌زنی، چرم‌دوزی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیز صنایع دست‌بافته استان اردبیل از جمله ورنی مغان و گلیم عنبران که به ثبت ملی نیز رسیده، در این نمایشگاه عرضه شده و گردشگران می توانند خریداری کنند.

برنامه نوروزگاه در مجموعه جهانی شیخ صفی اردبیل برگزار شد

به گزارش ایرنا، گرچه استان اردبیل از آخرین روز سال قبل و در ایام نخست سال شاهد بارش برف بوده ولی با این حال، حضور مسافران و گردشگران نوروزی در همه شهرها به خصوص در اردبیل، سرعین و مشکین‌شهر به عنوان مقاصد اصلی سفر گردشگران نوروزی، قابل توجه بود.

بارش برف و تداوم موج سرما در استان طی روزهای گذشته موجب شد که برخی از مسافران ورودی به دلیل شرایط جوی نامناسب و تداوم بارندگی‌ها این استان را ترک به مقصد مناطق دیگر ترک کنند ولی بسیاری از آنها نیز با پیش بینی احتمال بروز مشکل تردد در جاده‌ها، در مراکز اقامتی این استان مستقر شده و اسکان یافتند.

به طور معمول، تعداد کثیری از مسافرانی که به خصوص از مسیرهای آذربایجان شرقی و گیلان وارد استان اردبیل شده و قصد سفر به شهرهای شمالی کشور در استان‌های گیلان و مازندران را دارند، در مسیر خود علاوه بر حضور در مناطق مختلف دیدنی این استان، ساعاتی را در شهرهای مسیر از جمله خلخال، نمین، نیر، اردبیل و سرعین به تعطیلات‌گذرانی می‌پردازند.

همچنین مسافرانی که قصد دیدار از مناطق شمالغرب کشور به خصوص استان‌های زنجان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و کردستان را دارند و از مسیر استان اردبیل قصد سفر به این مناطق از کشورمان را دارند، حتما سری به مناطق دیدنی و به خصوص مناطق تفریحی پررونق و معروف شهرستان اردبیل و سرعین می‌زنند.

امسال به منظور در آستانه ورود گردشگران به استان اردبیل ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی در محل نگارخانه شاه اسماعیل صفوی کار خود را با هدف مدیریت و هماهنگی سفرهای نوروزی ایرانیان آغاز کرده و در تمام ایام تعطیلات نوروزی دایر و فعال خواهد بود.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه تعیین شده است.

پیش از شیوع ویروس کرونا، ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی با ۲۰ هزار تخت اقامتی، سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی در این استان بود.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=72765

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.