• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
4

برپایی چادرهای آتش‌بان در پارک ملی گلستان

  • کد خبر : 75883
  • 29 خرداد 1401 - 23:00
برپایی چادرهای آتش‌بان در پارک ملی گلستان
بام نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از برپایی چادرهای آتش‌بان در پارک ملی گلستان خبر داد.

محمد رضا کنعانی در گفتگو با خبرنگار بام نیوز اظهار کرد: با توجه به بارش‌های زیاد در اردیبهشت ماه پوشش گیاهی ما در ارضی مرتعی زیاد شده که این اتفاق زمینه آتش سوزی را فراهم می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان افزود: در فصل گرما و افزایش درجه حرارت مراتع گلستان مستعد آتش سوزی هستند که ما برای جلوگیری از این اتفاق تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده‌ایم.

وی ادامه داد: برپایی چادرهای آتش‌بان در پارک ملی گلستان و دیگر نقاط مستعد آتش‌سوزی در استان اولین اقدام ما در این حوزه است.

کنعانی از همکاری بسیج در اجرای این طرح سخن گفت و افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای که با سپاه نینوا گلستان بسته شده، از ظرفیت ۳۰ نفر از نیروهای بسیج به عنوان دیده بان آتش در پارک ملی گلستان استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: با استقرار این نیروهای مردمی پس از وقوع آتش‌سوزی، حادثه در دقایق ابتدایی کنترل شده و اطلاع رسانی سریع‌تر انجام خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با هیئت کوهنوردی خبر داد و اظهار کرد: طی برگزاری دوره‌ای، تعدادی گروه ۱۱ نفره کوهنوردی با هدف پیشگیری از حریق و توسعه فرهنگ و سواد محیط زیستی، آموزش دیدند.

کنعانی در انتها از تخصیص اعتباراتی طی سفر رئیس جمهور به گلستان، برای خرید تجهیزات حفاظتی سخن گفت و افزود: از محل اعتبارات سفر هیئت دولت به استان، بخشی از تجهیزات مورد نیاز ما در حال خریداری است و به زودی این دستگاه به تجهیزات نوینی مجهز خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=75883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.