• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
1

تمرین نصب پیچ یخنوردی

  • کد خبر : 44279
  • 17 خرداد 1400 - 19:24
تمرین نصب پیچ یخنوردی
بام نیوز: مناسبترین محل برای نصب پیچ یخ از لحاظ اعمال قدرت معمولا نقطه‌ای بین پهلوها تا شانه‌ها است.

تا همین چند سال پیش معمول بود که پیچ یخ را با زاویه ۵ تا ۱۰ درجه بالاتر از خط عمود بر سطح یخ سوار میکردیم. در سالهای اخیر طبق آخرین محاسبات و آزمون های واقعی که توسط سازمان راهنمایان بین‌المللی کوهستان، سازمان فدارسونهای جهانی بر روی مقاومت کارگاه ها و میانی های یخنوردی و تجزیه و تحلیل آنها و آمارهای عمومی شده توسط خود تولیدکنندگان و سازمانهای غیر وابسته ، مشخص شده است که مناسبترین زاویه برای جایگذاری پیچ یخ بین ۸ تا ۱۶ درجه مثبت است.
دراین زوایا پیچ یخ بیشترین استحکام را از خود نشان میدهد.
درحالیکه اگر پیچ یخ با زاویه ۰ یا منفی و یا حتی بیش از ۲۵ درجه جایگذاری شود به کاهش قابل توجهی در استحکام میرسد.
البته تمام این آزمایشها نسبی هستند و استحکام یک پیچ یخ به عوامل و شرایط بخصوص، برودت هوا و نوع یخ بستگی مستقیم دارد.
برای تمرین نصب پیچ یخ مناسب است که محلی را انتخاب کنیم که در آن استقرار کامل داشته باشیم. این استقرار باید موجود باشد! چه در حین تمرین و چه در حین صعود. مناسبترین محل برای نصب پیچ یخ از لحاظ اعمال قدرت معمولا نقطه‌ای بین پهلوها تا شانه‌ها است. در این حالت بیشترین فشار را میتوان با آرنجها و کف دست به پیچ انتقال داد. بقیه گفتنی ها را در کلیپ عرض کردم.. نکته: در صورتیکه پیچ به هرعلتی تا انتها در یخ فرو نرفت می توان با نصب یک تسمه بدور بدنه پیچ و نزدیک بر سطح یخ از آن استفاده نمود. در این صورت بهتر است زاویه پیج نود درجه باشد.
پیشنهاد تجربی: تمرین مناسبی است اگر تلاش کنیم که در هنگام سوار کردن پیچ، فقط از یک دست استفاده کنیم. بعد از آن بدون اینکه صعودی انجام دهیم و هنگامی که فقط بروی نیش کرامپون سوار هستیم ، با یک دست تبر یخ و با دستی دیگر تلاش کنیم که پیچ یخ را نصب و کویک دراو و حمایتمان را به‌نحو صحیح و مطمعن به پیچ وصل کنیم. از تعدد انجام این حرکت به هیچ وجه دریغ نکنیم. کار نیکو کردن از پر کردن است.
این تمرین را سعی کنیم بارها و بارها تکرار کنیم تا نکات نصب صحیح پیچ یخنوردی ملکه ذهنمان شود. در آوردن پیچ یخ نیز تمرینی است دیگر که به آن خواهیم پرداخت.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=44279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.