• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 24678
2

تورهای طبیعت‌گردی در قزوین ساماندهی می شود

  • کد خبر : 31275
  • 23 اسفند 1399 - 22:45
تورهای طبیعت‌گردی در قزوین ساماندهی می شود
بام نیوز: معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان قزوین از ساماندهی و تشدید نظارت بر برگزاری تورهای طبیعت‌گردی و گروه‌های کوهنوردی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بام نیوز، نادر محمدی روز شنبه با اعلام این خبر گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر  تورهای گردشگری غیرمجاز که برخی از آن‌ها تورهای طبیعت‌گردی و گروه‌های کوهنوردی هستند بدون داشتن مجوز، تخصص و استانداردهای لازم تورگردانی در حال فعالیت هستند که بالطبع علاوه بر خسارات و صدماتی که به دنبال برگزاری این تورها به محیط زیست وارد می‌شود آسیب‌ها و مشکلات احتمالی این نوع تورها برای شرکت‌کنندگان و متقاضیان نیز چندین برابر است.
محمدی با اشاره به هم‌افزایی هیئت کوهنوردی ، انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و معاونت گردشگری و سرمایه گذاری استان برای ساماندهی و نظارت بر برگزاری این تورها افزود: طی نشستی که به منظور بررسی و تبادل نظر در خصوص نحوه برگزاری تورهای گردشگری کوهنوردی و طبیعت‌گردی با حضور روسای هیئت کوهنوردی و  انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان برگزار شد،  ایجاد  تعامل فی مابین و نظارت بر رعایت قوانین و مقررات در برگزاری این تورها مورد تاکید قرار گرفت.
وی افزود: همچنین در این نشست مقرر شد هیئت کوهنوردی استان لیست ضمن ارائه لیست باشگاه‌های دارای مجوز و برگزارکنندگان غیر مجاز به حوزه معاونت گردشگری و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی در صورت برگزاری تورهای تخصصی نسبت به تاکید بر تبلیغات درون گروهی و ممنوعیت تبلیغات در فضای مجزی اقدام نماید.
معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان قزوین گفت :  همچنین در این نشست در خصوص برگزاری تورهای تخصصی برای کوهنوردان دارای کارت شناسایی معتبر توسط هیئت کوهنوردی و همکاری و تعامل انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با برگزار کنندگان تورهای تخصصی بحث و تبادل نظر شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=31275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.