• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
3

جذب ۴۰۲۶ دانش‌آموز همیار طبیعت در خراسان جنوبی

  • کد خبر : 24185
  • 19 بهمن 1399 - 12:38
جذب ۴۰۲۶ دانش‌آموز همیار طبیعت در خراسان جنوبی
بام نیوز:مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از جذب 4026 دانش آموز همیار طبیعت در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش بام نیوز، علیرضا نصرآبادی، امروز ۸ مهر جاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به عنوان یک سرمایه ملی و خدادادی نیازمند مشارکت آحاد جامعه است، گفت: همیاران طبیعت یکی از مهمترین ظرفیت‌های موجود در راستای فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و مشارکت داوطلبانه در امر حفاظت از این سرمایه‌های عظیم هستند.

وی با اشاره به طرح همیاران طبیعت، افزود: این طرح در سال ۷۷ تهیه و سال ۸۶ پس از بازنگری با امضای ریاست وقت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به استان‌ها ابلاغ شد.

نصرآبادی ادامه داد: در طرح همیار طبیعت، افراد علاقمند و دوستداران منابع طبیعی به طور داوطلبانه و به قصد خدمت به منابع طبیعی کشور جذب تا پس از سپری نمودن دوره‌های آموزشی مرتبط در قالب همیاران طبیعت مروج، محافظ و دانش آموز سازماندهی می‌شوند.

وی اظهار کرد: همیار طبیعت به فرد یا افرادی برای پیشبرد اهدافی مانند ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم در امور حفظ، احیاء، توسعه و بهره برداری  صحیح از منابع  طبیعی گام بر می‌دارند.

نصرآبادی با بیان اینکه همیاران طبیعت در سه گروه دانش‌آموزی، مروج و محافظ قرار می‌گیرند، افزود: تمام سطوح دانش‌آموزی اعم ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان که علاقه‌مند به طبیعت و فعالیت در زمینه ترویج فرهنگ منابع طبیعی باشند، می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی ادامه داد: همچنین گروه همیار مروج تمام علاقه‌مندان و دوستداران منابع طبیعی اعم از دانشجویان، طلات، اساتید و مدرسین، شوراهای اسلامی، دهیاران و سایر اقشار جامعه که در زمینه ارتقاء فرهنگ منابع طبیعی کوشا هستند را شامل می‌شود.

نصرآبادی افزود: تمام اقشار جامعه به خصوص مجریان و بهره‌برداران طرح‌های منابع طبیعی که تمایل به همکاری در کنترل عوامل عامل تخریب و احیاء منابع طبیعی دارند، می‌توانند در گروه همیار طبیعت محافظ اقدام کنند.

وی با اشاره به وظایف همیاران طبیعت بیان کرد: تلاش در راستای ارتقاء سطح دانش و بینش جامعه هدف در زمینه حفظ و احیای منابع طبیعی، تلاش در جهت توسعه فرهنگ منابع طبیعی و  شرکت در کلاس‌های آموزشی ترویجی در راستای اهداف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از جمله وظایف این افراد است.

نصرآبادی افزود: همکاری در صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی، شناسایی و معرفی افراد علاقه‌مند به همکاری در قالب همیار طبیعت، سازماندهی افراد داوطلب در مهار حوادث غیر مترقبه مانند آتش‌سوزی اطلاع‌رسانی هر آتش سوزی و تخریب منابع طبیعی به مسئولان ذیربط از طریق سامانه تلفن ۱۵۰۴ از دیگر وظایف همیاران طبیعت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار کرد: این اداره کل تاکنون ۴۰۲۶ همیار دانش‌آموزی، ۹۸۹ نفر همیار مروج و ۴۴۸ نفر همیار محافظ جذب کرده است.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان به طبیعت می‌توانند با مراجعه به سامانه همیار طبیت به آدرس amyartabiat.frw.ir  و ثبت نام در این سامانه به عضویت طرح درآمده و از مزایای آن بهره‌مند و یاری‌گر از طبیعت باشند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=24185

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.