• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
2

راه‌کاری‌های ریکاوری زانو پس از فعالیت شدید

  • کد خبر : 18935
  • 28 دی 1399 - 12:02
راه‌کاری‌های ریکاوری زانو پس از فعالیت شدید
گروه آموزشی بام:بخاطر داشته باشید که طی مدت زمان 24 تا 72 ساعت پس از اجرای برنامه، استفاده از کسیه یخ می‌تواند به کاهش درد و التهاب زانوی شما کمک شایان توجهی بکند.

گروه آموزشی بام نیوز،مطلبی را در خصوص راه‌کاری‌های ریکاوری زانو پس از فعالیت شدید منتشر نمود:

معمولا پس از اجرای یک برنامه طولانی، روی زمین سخت و ناهموار و به‌ ویژه هنگامی که کفش شما مناسب با فعالیت و برنامه‌ای که آن را اجرا می‌کنید نباشد، زانوی شما دچار درد می‌شود و نیاز به ریکاروی دارید. خوشبختانه راه‌های گوناگونی برای کاهش این درد و بهبود وضعیت زانوی شما در این حالت وجود دارد که در اینجا به اختصار به چند مورد اشاره می‌کنیم.

استراحت:

در حالی که زانوهای خود را توسط یک بالشت یا پتو بالاتر از سطح لگن خود قرار داده‌اید، روی مبل یا تخت دراز بکشید و استراحت کنید. تا آنجا که می‌توانید از هر گونه فعالیتی که باعث ایجاد فشار بر زانوهای شما خواهد شد طی ۴۸ ساعت آینده یا تا زمان تسکین درد زانو، خودداری کنید. توجه داشته باشید که استراحت همان اندازه مهم است که تمرین مهم است. این کار موجب بازتوانی بدن و عضلات شما خواهد شد.

استفاده از کیسه آب گرم و کیسه یخ:

شاید بسیاری از ما در خصوص زمان مناسب برای استفاده از کیسه آب گرم یا کیسه یخ اطلاعات درستی نداشته باشیم. بخاطر داشته باشید که طی مدت زمان ۲۴ تا ۷۲ ساعت پس از اجرای برنامه، استفاده از کسیه یخ می‌تواند به کاهش درد و التهاب زانوی شما کمک شایان توجهی بکند. برای این منظور روزی ۳ مرتبه و هر مرتبه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کیسه یخ را روی زانوی خود قرار دهید. پس از طی زمان ۳ روز شما می‌توانید از گرما برای درمان استفاده کنید. به این منظور می‌توانید از وان آب گرم یا کیسه‌های آب گرم به مدت زمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه و با فاصله‌های زمانی ۱ ساعته استفاده کنید. البته توجه داشته باشید تا زمانی که زانوی شما دچار تورم باشد نباید از گرما استفاده کنید زیرا گرما موجب تشدید التهاب می‌شود.

کمپرس:

کمپرس و بستن زانو می‌تواند کمک زیادی به کاهش درد و التهاب کند. برای این منظور می‌توانید از زانوبندهایی که برای این کار ساخته شده یا از باندهای کِشی استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که نباید زانوی خود را بسیار محکم و سفت بانداژ کنید. پیش از حمام یا خوابیدن بانداژ پای خود را باز کنید.

درمان دارویی:

از داروها و قرص‌های غیراستروئیدی مانند بروفن، استامینوفن، ناپروکسین و آسپرین استفاده کنید. البته پیش از مصرف از نحوه عملکرد و دستورالعمل این دارو‌ها مطلع شوید.

درمان پزشکی:

اگر با درمان‌های خانگی که شرح آن گذشت التهاب و درد زانوی شما از بین نرفت، احتمالا زانوی شما دچار آسیب و مشکل جدی شده است. در این مرحله برای شناسایی آسیب و درمان آن حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

کلینیک تخصصی طب ارتفاع و پزشکی کوهستان ۲۲۲۸۵۷۰۱

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=18935
  • نویسنده : مائده اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : انجمن پزشکی کوهستان ایران 

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.