• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24678
1

زمان در ورزش کوه نوردی

  • کد خبر : 37897
  • 05 اردیبهشت 1400 - 18:00
زمان در ورزش کوه نوردی
بام نیوز: راه پیمایی در جنگل و کویر؛ زمان فعالیت، با حرکت از مبداء آغاز می گردد و در موقع برگشت به مبدا یا رسیدن به مقصد پایان می پذیرد.

برای آن که عملیات ورزشی جرم تلقی نگردد، می بایست هر رشته در محدوده ی زمانی و مکانی خود اجرا شود. ورزش کوه نوردی دارای مقررات مدون در این زمینه نیست، اما عرف تا حد زیادی این محدوده ها را مشخص کرده و ذیلا می کوشیم در چند شاخه از این ورزش، محدوده ی زمانی عملیات ورزشی را مشخص کنیم:
کوه پیمایی یا صعود به قله ها و ارتفاعات؛ آغاز زمان، موقعی است که حرکت از محل تجمع کوه نوردان در دامنه ی کوهستان با کوله پشتی بر پشت شروع می شود. زمان فعالیت، تا رسیدن به هدف (قله، گردنه، یا هر نقطه ی کوهستانی دیگر) و برگشت به دامنه ادامه می یابد و در جایی که دیگر کوله پشتی بر پشت حمل نمی شود، پایان می پذیرد.
دیواره نوردی؛ آغاز، هنگامی است که دو یا چند هم طناب، در طناب قرار می گیرند و حمایت شروع می شود. زمان خاتمه، هنگامی است که سنگ نورد از صعود دیواره فارغ گردیده و طناب کوه نوردی دسته شده است.
صعود یخچال؛ آغاز زمان از لحظه ی صعود با وسایل فنی (یا بدون آن)، و خاتمه ی آن پایان صعود است که کوه نورد به دامنه بازگشته است.

پیمایش غارها؛ زمان از لحظه ی ورود به غار آغاز می گردد و تا لحظه ی بیرون آمدن از غار ادامه دارد.
راه پیمایی در جنگل و کویر؛ زمان فعالیت، با حرکت از مبداء آغاز می گردد و در موقع برگشت به مبدا یا رسیدن به مقصد پایان می پذیرد.
مسوولیت زمانی سرپرست و اعضای گروه، از آغاز تا پایان آن است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=37897

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.