• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

سوالاتی که قبل از برنامه کوهنوردی باید پاسخ دهیم 

  • کد خبر : 49405
  • 14 مرداد 1400 - 2:27
سوالاتی که قبل از برنامه کوهنوردی باید پاسخ دهیم 
بام نیوز: وجود یک سرپرست باتجربه، قوی و منطقی می تواند تاثیر بسزایی روی سلامت، موفقیت و ایمنی یک برنامه بگذارد.

برنامه مورد نظر در چه سطحی است؟

هر کدام از ما سابقه و توانمندی مشخصی داریم. شرکت در یک برنامه در سطح بالاتر می تواند خطرناک یا آسیب زا باشد. به طور مثال کسی که هنوز هم نمی تواند یک صعود با کیفیت زمستانی در دماوند انجام دهد را در نظر بگیرید. آیا این فرد به نظر شما باید راهی صعود خانتنگری شود؟ یا کسی که توان صعود مسیرهای ۵.۱۰ را در پل خواب با کیفیت بالا ندارد، روی دیواره علم کوه چه خواهد کرد. در مورد سطح برنامه کوهنوردی باید هم بحث میزان توان لازم برای صعود و هم میزان فنی بودن مسیر را باید در نظر گرفت. در صورتی که برنامه کوهنوردی در بالاتر از سطح ما قرار داشت، نباید در آن شرکت کنیم. نیازی به نگرانی و دلسرد شدن هم نیست. به قول ادموند هیلاری اولین صعودکننده اورست کوهها قد نمی کشند اما ما می توانیم قویتر شویم.

گاها ما از نظر بدنی و فنی در سطح یک برنامه هستیم اما تجهیزات لازم را نداریم، قطعا تجهیزات تاثیر زیادی در اجرای درست خواهد داشت. پس محدودیت های مربوط به لوازم را نیز در نظر بگیرید.

میزان تجربه و آمادگی سرپرست برنامه کوهنوردی چقدر است

وجود یک سرپرست باتجربه، قوی و منطقی می تواند تاثیر بسزایی روی سلامت، موفقیت و ایمنی یک برنامه بگذارد. از طرف دیگر صعود در کنار چنین کوهنوردی باعث رشد سریع ما خواهد شد. قبل از شرکت در برنامه درباره سابقه سرپرست برنامه کوهنوردی آگاهی کسب کنید. می توانید از سایر هم باشگاهی ها بپرسید یا در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها درباره سابقه وی بخوانید. البته نداشتن رزومه آنلاین به معنای ناتوانی یک کوهنورد نیست، چرا که بسیاری از کوهنوردان با تجربه در فضای مجازی فعالیت ندارند.

قبل از برنامه در مورد سرپرست وسواس به خرج دهید، چرا که در طول برنامه باید مطیع باشید. فرهنگ سرپرستی در تیم های کوهنوردی قدری نظامی است. چرا که نظم در امور می تواند راهگشا باشد، پس به همکاری شما نیاز خواهد بود. یک نکته مهم: صلاحیت اخلاقی سرپرست به ویژه در شرایط بحرانی اهمیت زیادی خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=49405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.