• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 24678
0

قایقرانی با “لوتکا” در سفیدرود

  • کد خبر : 24258
  • 19 بهمن 1399 - 14:07
قایقرانی با “لوتکا” در سفیدرود
بام نیوز:اولین مسابقه قایقرانی با قایق‌های چوبی در رودخانه سفیدرود، حوزه پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر برگزار شد. اولین مسابقه قایقرانی با قایق‌های چوبی در رودخانه سفیدرود، حوزه پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر برگزار شد.

ه گزارش خبرنگار بام نیوز، منطقه گیلان، ابراهیم غلامی، رییس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه اظهار کرد: به مناسبت ۱۴ مارچ مصادف با ۲۳ اسفند ماه روز جهانی حفاظت از رودخانه‌ها، اولین مسابقه قایقرانی با قایق‌های چوبی (لوتکا) در رودخانه سفیدرود و در حوزه پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر برگزار شد. در این مسابقه که با استقبال جوامع محلی و دوستداران محیط زیست همراه بود، ۲۲ قایقران در قالب ۱۱ تیم قایقرانی مسافت ۱۵۰۰ متری مسیر رودخانه را در جهت خلاف جریان آب پارو زدند.

وی افزود: رودخانه سفیدرود از دیرباز اصلی ترین شاهرگ حیاتی پارک ملی بوجاق محسوب می‌شود. توجه به این رودخانه در آستانه فصل بهار و شروع فصل تخم ریزی ماهیان استخوانی به بقای زیست این رودخانه کمک می‌کند.

رییس حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه درباره دلیل انتخاب مسیر خلاف جهت جریان رودخانه برای مسابقه گفت: برای داشتن محیط زیست و طبیعتی سالم و پاک لزوما باید همراه طبیعت و در جهت جریان آن زندگی کرد و هیچگاه نباید مقابل آن بایستیم چرا که در نهایت حتی اگر به مقصد هم برسیم ناملایمات و سختی بسیاری نصیب ما خواهد شد.

در پایان مسیر مسابقه، محمدرضا برجی مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با حضور در جمع شرکت کنندگان اظهار کرد: جوامع محلی بجای فکر کردن به درآمدهای مقطعی که شاید مختص یکی دو ماه از سال باشد به کسب درآمدهای مستمر بیندیشند. درآمد حاصل از جلب گردشگر بسیار بالاتر و مداوم تر از درآمد صیادی در یک مقطع کوتاه است. خوشبختانه در منطقه پارک ملی بوجاق برای هر چهار فصل سال گردشگر داریم و این فرصتی است تا جوامع محلی با بهره برداری از فرصت‌ها، قابلیت‌ها را به نحو احسن به بالفعل تبدیل کنند.

وی اظهار کرد: فرصت‌هایی از قبیل پرنده نگری، فعالیتهای ورزشی طبیعت محور مثل اسب سواری و دوچرخه سواری، ماهیگیری ورزشی و قایق سواری که هر یک به تنهایی علاقمندان بی‌شماری دارد، با اهداف پارک‌های ملی و توسعه طبیت گردی سازگار هستند.

در پایان مراسم به قایقهای اول تا سوم به ترتیب ۴۰۰ ،۳۰۰ و ۲۰۰ هزار تومان جایزه تقدیم شد.

 

قایقرانی در سفیدرود

قایقرانی در سفیدرود
لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=24258

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.