• امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 24696
0
اموزشی:

لوازم وتجهیزات ایمنی و جستجو و نجات دربهمن

  • کد خبر : 8233
  • 07 آذر 1399 - 14:23
لوازم وتجهیزات ایمنی و جستجو و نجات دربهمن
گروه اموزشی بام نیوز:بیکن‌های دیجیتال از میکرو پروسسورهایی بهره می‌برند که با آنالیز سیگنال‌های دریافتی فاصله تا فرد قربانی و همچنین جهت حرکت را به ما نشان می‌دهد. کار با مدل‌های دیجیتال نسبت به آنالوگ‌ها بسیار راحت‌تر است ولی ضعفی که نسبت به مدل‌های آنالوگ دارند این است که از دامنه جست و جوی کوتاه‌تری سود می‌برند.

گروه اموزشی بام نیوز،مطلبی را در خصوص لوازم وتجهیزات ایمنی و جستجو و نجات دربهمن منتشر نمود:

ابزار‌ها و تجهیزات جستجو و نجات بهمن را به طور کلی می‌توان به سه دسته تقسیم کرد:
• ابزار‌های جلوگیری از وقوع بهمن
• تجهیزات زنده ماندن در بهمن
• و تجهیزات جست و جو و نجات بعد از بهمن

بر اساس آمار بیش از ۵۰ درصد از قربانیانی که کاملا در زیر بهمن مدفون شده‌اند جان سالم به در نبرده‌اند حتی کسانی که به بیکن و دستگاه‌های ردیاب دیجیتالی مجهز بوده اند. به همین خاطر بیشترین توجه را باید بر جلوگیری از در معرض خطر بهمن قرار گرفتن و عبور نکردن از مناطق بهمن خیز و همچنین پیش گیری از وقوع بهمن داشت.در ادامه تعدادی از وسایل مرتبط با بهمن معرفی معرفی می‌شود.

بیکن‌ها (Avalanche Beacon)
بیکن‌ها دستگاه‌های ارسال و دریافت امواج رادیویی می‌باشند که به وسیله این دستگاه می‌توان محل مدفون شدن فرد بهمن زده را مشخص کرد. این دستگاه‌ها ابتدا در سال ۱۹۶۸ توسط Dr. John Lawton اختراع شد.

امروزه بیکن‌ها تنوع بالایی نسبت به دهه‌های گذشته دارند و برخی دارای ویژگی‌های ویژه ای هستند. بیکن‌های قدیمی‌تر از قدرت بیشتری برخوردار بودند ولی کار با آن‌ها سر در گم کننده و دشوار بود.

نکته‌ی مهمی که باید مورد توجه قرار داد (و متاسفانه افراد کمی به آن توجه می‌کند و یا آن را می‌داند) این است که: تمامی دستگاه‌های تمامی شرکت‌ها با یکدیگر سازگاری دارند، بدین معنا که می‌توانند امواج یکدیگر را دریافت و یا برای هم ارسال کنند. این موضوع بدین خاطر است که تمامی بیکن‌ها طبق استاندارد جهانی امواجی با فرکانس ۴۵۷ KHz را ارسال و دریافت می‌کنند. پس در هنگام خرید شما نباید اصلا به این موضوع فکر کنید که آیا فلان مدل می‌تواند این مدل را پیدا کند یا نه!

در حالت کلی ۳ نوع بیکن وجود دارد:
-آنالوگ
-دیجیتال
-آنالوگ/دیجیتال(هیبرید)

🔸 بیکن آنالوگ
مدل‌های آنالوگ بدین صورت عمل می‌کنند که امواج رادیویی را به صدا تبدیل می‌کنند و هرگاه به فرد مورد نظر نزدیکتر شوید صدای شنیده شده بلندتر می‌شود. این مدل از بیکن‌ها کم کم در حال از رده خارج شدن هستند و بیشتر طرفداران خود را از است داده‌اند.
مدل‌های آنالوگ از دامنه‌ی جست و جوی بالایی برخوردارند. برای دریافت امواج از فواصل دور مناسب هستند اما به هر حال کار با آن‌ها چندان راحت نیست و نیازمند تجربه و تمرین فراوان می‌باشد. مدل‌های آنالوگ از قیمت نسبتا پاییینی برخوردارند.
🔸 بیکن دیجیتال
این مدل از بیکن‌ها در حدود سال‌های ۲۰۰۱ به بازار عرضه شدند. هدف اصلی تولید این نوع از بیکن‌ها کم کردن زمان پیدا کردن قربانی به وسیله راحت‌تر کردن کار با آن‌ها است.
بیکن‌های دیجیتال از میکرو پروسسورهایی بهره می‌برند که با آنالیز سیگنال‌های دریافتی فاصله تا فرد قربانی و همچنین جهت حرکت را به ما نشان می‌دهد.
کار با مدل‌های دیجیتال نسبت به آنالوگ‌ها بسیار راحت‌تر است ولی ضعفی که نسبت به مدل‌های آنالوگ دارند این است که از دامنه جست و جوی کوتاه‌تری سود می‌برند.
بیکن‌های دیجیتال نسبت به توانایی‌هایی که دارند٬ قیمت‌های متفاوتی دارند. برای مثال بیکن مدل DSP شرکت PIEPS دارای توانایی مارک کردن ۳ دستگاه را دارد که قیمت آن در بازار ایران حدودا ۶۴۰ هزار تومان است (۱۳۹۰) ولی مدل Freeride همین شرکت که توانایی مارک تنها یک دستگاه را دارد حدودا ۲۲۷ هزار تومان است.

🔸 بیکن هیبرید
این مدل از بیکن‌ها از تکنولوژی هر دو مدل آنالوگ و دیجیتال بهره می‌برند ولی به نظر نمی‌رسد که ویژگی خاص یا چشمگیری داشته باشند. از این نوع بیکن‌ها تنها یک یا مدل تولید شده است و این مدل نیز مانند مدل‌های آنالوگ در حال از رده خارج شدن هستند.

طریقه‌ی حمل بیکن توسط کیف مخصوص آن
نکته ای که بدون توجه به نوع دستگاه شما مهم است این است که همواره شما باید به تمرین بپردازید تا در مواقع اضطراری از سرعت عمل کافی برخوردار باشید و بتوانید از دستگاه به درستی استفاده کنید و وقت را ذخیره کنید.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=8233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.