• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

مراقبت از پا در کوهنوردی

  • کد خبر : 45988
  • 04 تیر 1400 - 3:50
مراقبت از پا در کوهنوردی
بام نیوز: پای کوهنوردان‌ بر اثر پوشیدن‌ کفش‌ تنگ‌ یا بستن‌ خیلی محکم‌ بند کفش ها ممکن‌ است‌ تاول‌ بزند؛ برای جلوگیری از آن‌ باید تای ساق‌ جوراب‌ دوم‌ خود را برگردانیم‌ و داخل‌ کفش‌ کنیم‌ و به‌ قسمت‌ تاول‌ زده‌ و یا قسمتی که‌ به‌ نظر خود کوهنورد مورد تهدید است.

برای حفظ‌ پاها در مقابل‌ سرما، علاوه‌ بر پوشیدن‌ جوراب‌، اگر امکان‌ دارد پای خود را با وازلین‌ مخصوص‌ چرب‌ کنید.

پای کوهنوردان‌ بر اثر پوشیدن‌ کفش‌ تنگ‌ یا بستن‌ خیلی محکم‌ بند کفش ها ممکن‌ است‌ تاول‌ بزند؛ برای جلوگیری از آن‌ باید تای ساق‌ جوراب‌ دوم‌ خود را برگردانیم‌ و داخل‌ کفش‌ کنیم‌ و به‌ قسمت‌ تاول‌ زده‌ و یا قسمتی که‌ به‌ نظر خود کوهنورد مورد تهدید است؛ یک‌ قطعه‌ باند بچسبانیم. در صورت‌ تاول‌ زدن‌ برای درمان‌ آن‌ بهتر است‌ قبل‌ از خواب، یک‌ سوزن‌ نخ‌ کرده‌ را پس‌ از ضدعفونی کردن‌ از تاول‌ عبور دهیم‌ به‌ طوری که‌ نخ‌ از تاول‌ رد شود. بهتر است‌ نخ‌ از جنس‌ کرک‌ باشد تا آب‌ تاول‌ را به‌ خوبی بمکند و خشک‌ کند. صبح‌ روی تاول‌ خشک‌ شده‌ یک‌ محلول‌ ضدعفونی کننده‌ بزنید و آن‌ را با باند چسبان‌ بپوشانید.

اغلب‌ کوهنوردان‌ بر اثر راهپیمایی کف‌ پایشان‌ گرم‌ می شود، برای رفع‌ این‌ مانع‌ بهتر است‌ چند روز قبل‌ از کوهنوردی چندبار پاها را در آب‌ گرم‌ مخلوط‌ به‌ محلول‌ ضدعفونی کننده‌ شستشو داد تا پوست‌ پا کلفت‌ و سخت‌ شود. برای اینکه‌ کفش‌ پاها را مجروح‌ نکند و باعث‌ یخ ‌زدگی نشود، باید کفش ها را خوب‌ به‌ پا چسباند به‌ طوری که‌ بین‌ جوراب‌ و کفش‌ فضای خالی باقی نماند و به‌ اصطلاح‌ پا درون‌ کفش‌ لق‌ نخورد و در ضمن‌ کفش‌ تنگ‌ هم‌ نباشد.

قبل‌ از کوهنوردی کوتاه کردن ناخن ‌ها را نباید فراموش‌ کرد؛ چون‌ بلند بودن‌ آنها سبب‌ فشردگی و ناراحتی پا می شود. اگر می خواهید پس‌ از بازگشت‌ از کوه، آرامش‌ در پاهایتان‌ حس‌ کنید و لذت‌ ببرید، بهتر است‌ پاهایتان‌ را با یک‌ پارچه‌ خیس‌ شده‌ در آب‌ سرد، تمیز و بلافاصله‌ آن‌ را خشک‌ کنید و جوراب‌ خشک

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=45988

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.