• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

مزایای سنگ‌نوردی برای کودکان

  • کد خبر : 41644
  • 27 اردیبهشت 1400 - 22:10
مزایای سنگ‌نوردی برای کودکان
بام نیوز: سنگ‌نوردی از آنجایی که می‌تواند موجب افزایش تمرکز در کودکان شود برای درمان برخی بیماری‌ها مانند اوتیسم در کودکان مفید خواهد بود. کودکانی که دارای عوارض اوتیسم هستند دارای نیاز‌های حسی حرکتی بیشتری از کودکان معمولی هستند و سنگ‌نوردی می‌تواند موجب افزایش مهارت‌های حرکتی این کودکان شود.

سنگ‌نوردی برای کودکان هم تفریح و هم فعالیت چالش‌برانگیز بزرگی محسوب میشود که مزایای جسمی ‌و ذهنی فراوانی برای آنها دارد. البته در این میان رعایت ایمنی و حفظ سلامت کودکان دارای اولویت است.

نوع فعالیت
دیواره‌های سنگ‌نوردی دارای تنوع گوناگونی هستند؛ از دیواره‌های صاف تا دیواره‌های زاویه‌دار و با درجه سختی‌های متفاوت. بهتر است کودکان تمرینات سنگ‌نوردی را از دیواره‌های بسیار ساده شروع کنند و سپس مراحل پیشرفت را طی کنند.

ایمنی
ایمنی در سنگ‌نوردی کودکان باید در صدر تمام موارد قرار بگیرد، چرا که کوچکترین اشتباهی ممکن است به سقوط خطرناکی منجر شود. در نتیجه بزرگتر‌ها و مربی‌ها باید دائما در حال نظارت بر فعالیت کودکان باشند، این نظارت توام با انتقال دانش و تجربیات می‌تواند به فراگیری هرچه بهتر تکنیک‌ها و نیز جلوگیری از بروز رفتارهای پر ریسک و خطرناک شود.

ابزار فنی
کودکانِ تحت آموزش اگر می‌خواهند تبدیل به سنگ‌نوردان آینده شوند باید از تمامی ‌ابزارهای ایمنی و فنی استاندارد مانند کلاه، صندلی، کفش سنگ‌نوردی و غیره استفاده کنند. ابزارها باید کاملا اندازه و متناسب با بدن کودک بوده و از اتصالات فنی اطمینان حاصل شود.

مزایای سنگ‌نوردی برای کودکان
سنگ‌نوردی فعالیتی است که طی آن تمام عضلات و بدن کودکان در حال فعالیت است. این ورزش موجب افزایش توانایی عضلانی، انعطاف‌پذیری بیشتر، تناسب و ایحاد تعادل در آنها خواهد شد. سنگ‌نوردی همچنین با ترسیم هدف و تلاش برای رسیدن به آن می‌تواند موجب افزایش اعتماد بنفس در کودکان شود.

کودکانِ دارای ناتوانی‌های خاص
سنگ‌نوردی از آنجایی که می‌تواند موجب افزایش تمرکز در کودکان شود برای درمان برخی بیماری‌ها مانند اوتیسم  در کودکان مفید خواهد بود. کودکانی که دارای عوارض اوتیسم هستند دارای نیاز‌های حسی حرکتی بیشتری از کودکان معمولی هستند و سنگ‌نوردی می‌تواند موجب افزایش مهارت‌های حرکتی این کودکان شود. ضمن اینکه کودکان دارای معلولیت نقص یا قطع عضو می‌توانند با انجام تمرینات سنگ‌نوردی به تمرکز و تقویت بر سایر اندام خود برای صعود تکیه کنند.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=41644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.