• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
0

معرفی سیستم تمرینی (تقدمی)

  • کد خبر : 45889
  • 03 تیر 1400 - 0:10
معرفی سیستم تمرینی (تقدمی)
بام نیوز: برای متناسب کردن عضله دچار ضعف با دیگر عضلات بدن باید با حد اکثر فشار و برنامه صحیح این عضلات را تحت فشار قرار داد.بالا بردن میزان تمرین(افزایش تعداد (ست ها) ها) برای رسیدن،به منظور اصلی هیچ کمکی نمیکند.به جای انجام ۲۰ الی ۳۰ (ست) برای هر عضله بهتر است ۸ الی ۱۲ (ست) اما با کیفیت و فشار بالا انجام داد.

در این سیستم ،برنامه تمرینی شما باید به نحوی انجام شود که عضلات ضعیفتر در ابتدای تمرین و عضلات قویتر پس از آنها،تحت فشار قرار گیرند.هر بدنسازی بر این امر واقف است که عضلات مختلف بدن همراه با یکدیگر و به صورت یکنواخت رشد نمیکنند.اغلب در ورزشکاران دیده میشود که در بعضی عضلات دارای ضعف و در بعضی دیگر فوق العاده قوی هستند.یکی از مهمترین ارکان پروش اندام ، برای بدنسازان داشتن(تناسب)در بخشهای مختلف عضلات میباشد.هیچ یک از عضلات بدن نباید بیش از اندازه و یا کمتر از حد معمول رشد کنند.
اغلب در ورزشکاران دیده میشود که در بعضی عضلات دارای ضعف و در بعضی دیگر فوقولعاده قوی هستند.یکی از مهمترین ارکان پروش اندام ، برای بدنسازان داشتن(تناسب)در بخشهای مختلف عضلات میباشد.هیچ یک از عضلات بدن نباید بیش از اندازه و یا کمتر از حد معمول رشد کنند.
تمام بزرگان این ورزش مانند کوین لورن، دوریان یتس و شان ری دارای تناسب در عضلات خود میباشند.برای ایجاد تناسب بین عضلات بدن به یک برنامه تمرینی ویژه و توجه بیشتر به عضلات ضعیفتر نیاز است.
یکی از بهترین راه های برطرف کردن نقاط ضعف در عضلات ضعیفتر، تحت فشار دادن این عضلات در اول تمرین میباشد.علت این امر داشتن انرژی بیشتر برای انجام حرکات با قدرت و تمرکز بالاتر است که این امر منجر به تحریک رشد عضلانی بیشتر در عضله مورد نظر میشود.
برای متناسب کردن عضله دچار ضعف با دیگر عضلات بدن باید با حد اکثر فشار و برنامه صحیح این عضلات را تحت فشار قرار داد.بالا بردن میزان تمرین(افزایش تعداد (ست ها) ها) برای رسیدن،به منظور اصلی هیچ کمکی نمیکند.به جای انجام ۲۰ الی ۳۰ (ست) برای هر عضله بهتر است ۸ الی ۱۲ (ست) اما با کیفیت و فشار بالا انجام داد.
به عنوان مثال ،معمولا تمرینات عضله پشت بازو بعد از تمرین دادن عضلات سینه و یا سرشانه انجام میشود اما اگر شما دچار ضعف در قسمت(پشت بازو)ی خود هستید،انجام تمرینات پشت بازو پس از تمرینات سینه و سرشانه،امری نادرست و بی فایده است چراکه عضله پشت بازو به دلیل خستگی تحت فشار تمرینات سینه و سرشانه،توان به کار گیری حداکثر قدرت خود را ندارد.
در سیستم اولویت(تقدمی)برنامه تمرینی شما باید به نحوی انجام شود که عضلات ضعیفتر در ابتدای تمرین و عضلات قویتر پس از آنها تحت فشار قرار گیرند.اگر ضعف در یک عضله بزرگ میباشد ،شما میتوانید یک روز از تمرین خود را به آن اختصاص دهید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=45889

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.