• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 24678
3

وضعیت آلودگی هوای کرمانشاه در کارگروه شرایط اضطراری رصد می‌شود

  • کد خبر : 74971
  • 03 خرداد 1401 - 19:17
وضعیت آلودگی هوای کرمانشاه در کارگروه شرایط اضطراری رصد می‌شود
بام نیوز: مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: وضعیت آلودگی هوای کرمانشاه در کارگروه شرایط اضطراری رصد می‌شود.

به گزارش بام نیوز، غلامرضا شهبازی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تداوم غبارآلودگی هوای استان کرمانشاه و نفوذ ریزگردها در آسمان غرب کشور کارگروه شرایط اضطراری با برگزاری جلسات متعدد از صبح امروز و ارتباط با سازمان‌های محیط زیست و هواشناسی استان آخرین نقشه‌ها و پیش بینی‌های موجود را بررسی کرده و در اولین زمان ممکن نسبت به صدور اطلاعیه درباره نحوه فعالیت مدارس، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و ادارات استان کرمانشاه در روز چهارشنبه چهارم خرداد اطلاع رسانی می‌کند.

وی افزود: خط قرمز کارگروه شرایط اضطراری سلامت و بهداشت هم استانی‌ها است و در این راستا تلاش می‌کند با بررسی داده‌های هواشناسی و محیط زیست به یک پیش بینی کم خطا و با بالاترین احتمال وقوع برسد و سپس اقدام به صدور اطلاعیه کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: اطلاع رسانی سریع و به موقع به هم استانی‌ها برای کارگروه شرایط اضطراری مهم و در اولویت است.

شهبازی بیان کرد: در زمان غبارآلود بودن هوا مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان تا حد امکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را در فضای باز به حداقل برسانند و ورزشکاران هم در فضای باز ورزش نکنند و کوهنوردان از کوهنوردی اجتناب کنند.

وی ادامه داد: مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به ادارات و سازمان‌های مربوطه هشدار داده است که با توجه به وزش باد و گرد و خاک و تداوم آلودگی هوا از روز چهارشنبه تا پنجشنبه هفته جاری لازم است با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، اطلاع‌رسانی و هشدار به‌موقع به وسیله رسانه‌های محلی، اقدامات پیشگیرانه لازم درباره موارد زیر را در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: جلوگیری از شکستن درختان فرسوده، پایداری شبکه‌های ارتباطی و خدماتی، آسیب به سازه‌های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گرد و خاک و خسارت به صنعت کشاورزی، تأخیر و احتمال لغو پروازها و اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای تمام گروه‌های سنی به‌ویژه بیماران قلبی، ریوی، خردسالان از جمله این اقدامات است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=74971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.