• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

چگونه برای صعود به ارتفاعات آماده شویم

  • کد خبر : 41030
  • 23 اردیبهشت 1400 - 20:59
چگونه برای صعود به ارتفاعات آماده شویم
بام نیوز: تمرین و فعالیت مناسب، تمرکز بر ریتم و عمق تنفس. تمرکز بر عمق تنفس و ریتم آن در مواقعی که در معرض کمبود اکسیژن و کاهش فشار هوا قرار دارید به شما کمک خواهند کرد.

لازمه صعود به ارتفاعات آمادگی بدنی و عضلانی مناسب و همچنین سلامت و کارکرد صحیح دستگاه قلبی و عروقی و تنفسی است. در اینجا به برخی از نکات برای کسب آمادگی لازم برای صعود به ارتفاعات اشاره می‌شود.

– تمرینات مربوط به آمادگی بدنی و دستگاه تنفسی و قلبی عروقی خود را حداقل ۲ ماه پیش از صعود به ارتفاعات شروع کنید؛ بویژه اگر قصد صعود به ارتفاعات بیش از ۴۰۰۰ متر را دارید.

– در مرحله شروع به این تمرینات حتماً با مراجعه به پزشک از تناسب نوع تمریناتی که انجام می‌دهید با سن و وضعیت بدنی خود و همچنین عدم وجود ضرر در صعود به ارتفاعات برای سلامتی خود اطمینان حاصل کنید.

– انجام فعالیت‌های کوه‌نوردی بصورت دائم و افزایش ارتفاع و مسافت صعود به مرور زمان. به این ترتیب بدن شما به مرور به وضعیت حاکم بر ارتفاع عادت خواهد کرد.

– انجام تمرینات “اینتروال” که موجب افزایش ضربان قلب و مجدداً کاهش ریتم و ضربان قلب به صورت متناوب می‌شود. این نوع تمرین باعث افزایش کارایی و رشد دستگاه قلبی عروقی می‌گردد. این تمرینات می‌تواند شامل دوی سرعت، دویدن روی تپه‌ها، دویدن روی تردمیل و یا رکاب زدن با دوچرخه به سبک اینتروال باشد. هر هفته بر شدت تمرینات خود اضافه کنید و برای شبیه‌سازی صعود می‌توانید با همراه داشتن کوله‌پشتی به انجام این تمرینات بپردازید.

– تمرین و فعالیت مناسب، تمرکز بر ریتم و عمق تنفس. تمرکز بر عمق تنفس و ریتم آن در مواقعی که در معرض کمبود اکسیژن و کاهش فشار هوا قرار دارید به شما کمک خواهند کرد. هر زمان که حالت نفس‌نفس زدن برای شما پیش آمد، با کوتاه‌تر کردن قدم‌ها و تمرکز بر تنفس عمیق به رفع این معضل کمک کنید. تمرینات یوگا، مدیتیشن، اینتروال، تقویت عضلات شکم و دیافراگم نقش بسزایی در پیشرفت و بهبود عملکرد دستگاه تنفسی شما دارند.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=41030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.