• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

گزارش برنامه صعود به قله برف انبار قم (طرح سیمرغ)

  • کد خبر : 20530
  • 05 بهمن 1399 - 21:52
گزارش برنامه صعود به قله برف انبار قم (طرح سیمرغ)
گزارش برنامه صعود به قله برف انبار قم (طرح سیمرغ)

مشخصات کلی برنامه:

موضوع:                           گزارش برنامه صعود برف انبار قم (طرح سیمرغ)

نوع و سطح برنامه:         کوهپیمایی نیمه سنگین

تاريخ اجرای برنامه:          ۱۳۹۷/۲/۷

میعادگاه:                          دروازه تهران ابتدای خیابان امام خمینی

وسیله نقلیه:                     مینی بوس

تعداد نفرات:                     ۲۵ نفر

نام مسئولین:

سرپرستخانم نسرین یراقی سر قدم: آقای محمودعشاقی ته قدم: آقای فرزاد عشاقی  مسئول فنی: آقای حسین پورجمشید  عکاس: آقای دادخواه   گزارش نويس: خانم شیما عسگری

 

سیمای جغرافیايی منطقه:

قله برف انبار با ارتفاع تقریبی ۳۲۰۰ متر در جایگاه بلند ترین قله استان قم می باشد. از شمال به روستای کرمنجان و شمال شرق آن روستای فردو و روستاهای واران و زر در جنوب قله قرار دارند. همچنین قله های پلنگ آبی در غرب و در شرق آن قله سعد شاه واقع شده اند. برای صعود به آن ابتدا باید به شهر قم و از آنجا از طریق جاده کهک به روستای ییلاقی فردو سفر کرد. این منطقه زیبای کوهستانی که روستاهای فراوانی را در خود جای داده در فاصله ۶۵ کیلومتری جنوب شهر قم واقع است.

وجه تسمیه نام قله نیز به علت انباشته شدن برف زیاد در فصل زمستان می باشد البته با گرم شدن زمین دیگر این قله در تابستان ها برفی ندارد و برف آن سهم چشمه های زیرزمینی آن می شود. مسیر صعود فاقد پناهگاه می باشد. مسیر صعود زمستانه و تابستانه یکی است. وضعیت آنتن دهی موبایل در کل مسیر همراه اول و ایرانسل خوب است.

شرح برنامه:

روز جمعه ۷/۲/۹۷ ساعت ۵:۲۵ صبح از دروازه تهران به مقصد قم با دو مینی بوس حرکت کردیم. ساعت ۱۱ صبح بعد از گذشتن چند آبادی به روستای فردو رسیدیم. اول جاده خاکی از مینی بوس ها پیاده شدیم و خود را برای حرکت آماده کردیم سپس ساعت ۱۱:۲۵ شروع به حرکت کردیم. بعد از گذشتن جاده بسیار زیبا که از میان باغات گیلاس، آلبالو و غیره میگذشت و در قسمت هایی خاکی و نا هموار بود.

 

ساعت ۱۲ به ابتدای مسیر صعود که ارتفاع آن ۲۲۵۰ متر از سطح دریا بود رسیدیم در این محل کوهنوردان ماشین هایشان را پارک کرده بودند. مسیر صعود این قله از دره اصلی شروع می شد پس از طی مسیر نیم ساعته به چشمه پر آبی رسیدیم و در آنجا چند حرکت کششی انجام دادیم سپس ساعت ۱۲:۴۵ به مسیر صعود ادامه دادیم.

پاکوب مسیرصعود کاملا مشخص بود حتی روی سنگ های بزرگ با فلش مسیر صعود را برای کوهنوردان مشخص کرده بودند. از یال سمت راست (غرب) که شیبی حدود ۴۵ درجه داشت بالا رفتیم مسیر پاکوب یال تا اول خط الراس قله ادامه داشت.

 

هوا کمی سرد بود و باد ملایمی میوزید بعد از رسیدن به خط الراس و گذشتن از چند برآمدگی کوتاه ساعت۱۴:۱۵ به قله برف انبار رسیدیم. با گرفتن چند عکس یادگاری و اجرای مراسم قله ساعت ۱۴:۵۰ راه برگشت را پیش گرفتیم.

 

راه برگشت از همان مسیر صعود بود. ساعت ۱۶ به محل چشمه رسیدیم و ناهار را آنجا صرف کردیم سپس ساعت ۱۶:۴۵ به سمت مینی بوس ها حرکت کردیم.

 

با دیدن دوباره باغات زیبا لذت صعود چند برابر می شد. ساعت ۱۸ سوار مینی بوس ها شده و به سمت اصفهان حرکت کردیم. در مسیر برگشت آقای عشاقی عزیز همه ی همنوردان را به صرف بستنی دعوت کرد. بالاخره ساعت ۲۳:۱۵ به اصفهان رسیدیم.

 

افراد شرکت کننده:

آقای محمودعشاقی – آقای فرزاد عشاقی – آقای حسین پورجمشید – آقای علیرضا دادخواه – آقای امید دادخواه – آقای داوود کمالی- آقای علی سعیدی فر – آقای رحیم رحمانی – آقای مجتبی اصفهانی – آقای سجاد عظیمی – آقای طاهری – آقای بریحی – آقای آدم زاده -آقای پیرامون

خانم نسرین یراقی – خانم سمیرا بیگی – خانم سمیرا حسینی – خانم شیرین صادقی – خانم کیانا نصیری – خانم مریم شیر – خانم نازنین رضایی – خانم فرناز رفیعی – خانم فریبا شیبانی – خانم نصری – شیما عسکری

 

در پایان از تمامی افراد گروه به خاطر تمامی زحماتی که برای اجرای این برنامه کشیدن تشکر می کنم و جای تمامی همنوردانم که علاقه زیادی داشتن در این صعود باشند را خالی می کنم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=20530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.