• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24678
1

۳ نکته در صعود های ورزشی

  • کد خبر : 49257
  • 11 مرداد 1400 - 2:50
۳ نکته در صعود های ورزشی
بام نیوز: بسياری از حمايت هاي مياني در مسير هاي سنگنوردي فواصل بلندي دارند و يا شايد با فاصله غير اصولي كوبيده شده باشند. و معمولا مياني اول در فاصله اي بالا حدود 2 تا سه متر كوبيده شده است.

مكان هاي صعود هاي ورزشي در فصول مناسب مملو از مشتاقاني است كه به قصد تمرين يا صعود به آن روی مي آورند.

اكثر اين گونه مسير ها و مناطق داراي حمايت هاي مياني آماده است و باور عمومي بر اين است كه براي تمرين فقط احتياج به طناب – كارابين – صندلي صعود و كفش سنگ و كيسه گچ است . اما لوازم ديگري هم وجود دارد كه وجودشان خالي از فايده نيست .

۱-ابزار حمايتي مناسب . ابزارهايي كه به ابزار حمايتي جفت شونده معروفند همانند گري گري GRIGRI يا نمونه هاي مشابه كارايي بسيار بالاتري به وسايل سنتي دارند.

۲- دستكش چرمي يا كار: در صعود هاي ورزشي معمولا احتمال سقوط در بيشتر است .وجود دستكش چرمي باعث محافظت بيشتر براي حمايت چي مي شود.

۳ – آب كافي : نوشيدن آب زياد حين تمرين با كمك به تسريع دفع اسيد لاكتيك به بالا بردن راندمان بدن كمك مي كند.

۴ -غذاي مناسب و كافي : اگر در تمرينات خود اهداف بلند مدت را دنبال مي كنيم بايد توجه كنيم بدن بعد از تمرين در بازه زماني بسيار كوتاه داراي آمادگي بسيار بالايي براي جذب مواد غذايي است و اگر در اين مدت غذاي لازم به آن نرسد از ذخاير موجود در بدن استفاده مي شود .

۵-لباس مناسب: به همراه داشتن پوشاك مناسب به خصوص در بهار و پاييز كه احتمال دگرگوني هوا وجود دارد بسيار ضروري است .

۶-گوشي تلفن همراه: در صورت موجود بودن و آنتن دادن، مي تواند گاهي بسيار مناسب باشد.

( مي توان مشخصات مسير و حركت را از شخصي تلفني پرسيد!!)

۱- زانو بند: اكثر سنگنوردان خاطره چندان خوشي از كوبيده شدن زانويشان به سنگ حين صعود ندارند. به همراه داشتن زانو بند مي تواند خالي از فايده نباشد.

۲ – جعبه كمك هاي اوليه در همه جا و هميشه مفيد است . حتي اگر در طول سال ها فقط يكبار به آن نياز باشد. هميشه لوازم داخل جعبه را از لحاظ سالم بودن بررسي كنيد.

۳- بسياری از حمايت هاي مياني در مسير هاي سنگنوردي فواصل بلندي دارند و يا شايد با فاصله غير اصولي كوبيده شده باشند. و معمولا مياني اول در فاصله اي بالا حدود ۲ تا سه متر كوبيده شده است . سنگنوردان خارجي مشكل رسيدن به اين حمايت هاي بلند را با ابداع وسيله اي ساده حل كرده اند. يك لوله تلسكوپي (مانند باطوم راهپيمايي كه كاربين به بالاي آن متصل مي شود و تكه چوب يا پلاستيك كه دهانه كارابين را باز نگاه مي دارد تا داخل مياني بیفتند . اين وسيله در ايران هنوز بصورت گسترده مورد استفاده قرار نگرفته است. حتي مي توان از يك چوب بلند كمي باند و چسب بعنوان وسيله يك بار مصرف استفاده نمود.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=49257
  • ارسال توسط :
  • منبع : کانال زمزمه های آفتاب و برف

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.