• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
3

دوچرخه سواران به چه مواد خوراکی نیاز دارند

  • کد خبر : 41748
  • 28 اردیبهشت 1400 - 22:27
دوچرخه سواران به چه مواد خوراکی نیاز دارند
بام نیوز: رژیم غذایی یک دوچرخه سوار لازم است علاوه بر مدنظر قراردادن اندام مناسب فاکتورهای مهم دیگری مانند سوخت گیری بدن ورزشکار را هم در الویت قرار دهد.

می توان گفت دوچرخه سواری جزء متنوع ترین رشته های ورزشی می باشد،از دوچرخه سواری کوهستان تا دوچرخه سواری نمایشی و دوچرخه سواری جاده یا پیست را شامل می شود.دوچرخه سواری در پیست یا جاده بسیار شبیه به هم می باشند اما مسابقه های شهر به شهر یا مسابقه سرعت تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند.

توصیه می شود دوچرخه سواران وعده های خوراکی که می خواهند پیش از مسابقات استفاده کنند،در دوران تمرینات حتما امتحان کرده باشند تا در زمان مسابقات به دردسر نیافتند و بتوانند مواد غذایی که ایده آل ترین شرایط جسمی را برایشان مهیا کرده است،استفاده کنند.

۶ ساعت قبل از مسابقه یا تمرین می توان غذای سنگین و پر حجم را مصرف کرد.
۳ تا ۴ ساعت پیش از مسابقه می توان از خوراکی های کربوهیدراتی مانند برنج همراه با حجم پایینی از مواد پروتئینی مانند مرغ می تواند گزینه مناسبی باشد.

یک ساعت پیش از شروع تمرین یا مسابقه می توان میان وعده های کربوهیدراتی مانند کیک یا بیسکویت را استفاده کرد که از آن جمله می توانید بیسکویت های انرژی بخش مانند بیسکویت شهد خرما یا بیسکویت پر فیبر مانند بیسکویت سبوسدار را انتخاب کنید.
تصورات اشتباه در رژیم دوچرخه سواری

بیشتر دوچرخه سواران به عملکرد مهمی که وعده های غذایی و میان وعده های غذایی بر روی کیفیت تمرین هایشان دارد توجه کافی ندارند.

بسیاری از افراد هر روز خوراکی هایی را بدون توجه از تاثیرات آنها بر روی بدن خود مصرف می کنند،البته اگر می خواهید به صورت حرفه ای به یک ورزش مشغول شوید،مصرف کردن این خوراکی ها درست نمی باشد.اگر می خواهید روزانه دوچرخه سواری را در برنامه خود قرار دهید باید دقت بیشتری در انتخاب مواد خوراکی داشته باشید.

رژیم غذایی یک دوچرخه سوار لازم است علاوه بر مدنظر قراردادن اندام مناسب فاکتورهای مهم دیگری مانند سوخت گیری بدن ورزشکار را هم در الویت قرار دهد.
اگر سوخت گیری درست با تامین کردن مواد مورد احتیاج بدن صورت بگیرد،بدن دوچرخه سوار بعد از هر تمرین به طور مناسبی بازیابی می شود.
در حقیقت اگر مواد خوراکی مناسبی را مصرف نکنید،تمام کوشش هایی که در تمرینات صرف کردید به هدر می رود.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=41748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.