• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 24855
2

گونه‌های جانوری بزرگ در آتش‌سوزی هشیلان از بین نرفته است

  • کد خبر : 52117
  • 12 شهریور 1400 - 7:12
گونه‌های جانوری بزرگ در آتش‌سوزی هشیلان از بین نرفته است
بام نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: گونه‌های جانوری بزرگ در آتش‌سوزی تالاب هشیلان شهرستان کرمانشاه از بین نرفته است.

فریدون یاوری در گفتگو با خبرنگار بام نیوز با اشاره به آتش‌سوزی اخیر تالاب هشیلان شهرستان کرمانشاه اظهار کرد: در این آتش‌سوزی همچون آتش‌سوزی سال ۸۸ تالاب هشیلان تعدادی از گونه‌های گیاهی و جانوری دچار حریق شده اما طبیعت توانایی احیا خود را دارد.

وی افزود: تالاب هشیلان ۴۵۰ هکتار بوده که در آتش‌سوزی اخیر یک صد هکتار از آن و بخشی از اراضی کشاورزی مجاور دچار حریق شد، با توجه به جزیره‌ای بودن این تالاب آتش‌سوزی تمام گونه‌های گیاهی و جانوری را نسوزاند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: گونه‌های جانوری بسیاری در تالاب هشیلان زندگی می‌کنند که در طول آتش‌سوزی به سمت نواحی بالادست که در آن حریق وجود نداشته حرکت کرده و جان خود را نجات دادند.

به گفته یاوری آبرسانی به قسمت خروجی سراب سبزعلی که نزدیک تالاب هشیلان است، انجام شده و پس از آتش‌سوزی بسیاری از گونه‌های جانوری تالاب هشیلان در آن زیست‌بوم تجمع کردند.

وی افزود: روز گذشته چهارشنبه ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۰ انتقال ۲ هزار لیتر بر ثانیه آب سد گاوشان به تالاب هشیلان انجام شده تا گونه‌های جانوری و گیاهی این تالاب تا زمان بارندگی بتوانند به زیستن ادامه دهند.

یاوری تاکید کرد: گونه‌های بزرگ جانوری همچون گرگ در آتش‌سوزی تالاب هشیلان از بین نرفته و فقط تعدادی از گونه‌های کم تحرک همچون لاک پشت در آتش سوختند.

وی ادامه داد: مردم نباید در طبیعت آتش روشن کنند، زیرا که سرایت آتش به طبیعت می‌تواند زندگی بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی را به خطر بیندازد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=52117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.