• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 24678
1

آیا افراد با ضربان نامنظم قلب میتوانند ورزش کنند؟

  • کد خبر : 38635
  • 10 اردیبهشت 1400 - 23:54
آیا افراد با ضربان نامنظم قلب میتوانند ورزش کنند؟
بام نیوز: افراد مبتلا به نامنظمی ضربان قلب که به آن فیبریلاسیون دهلیزی Atrial Fibrillation میگویند هم میتوانند ورزش کنند ولی میزان این ورزش در زنان و مردان مبتلا باید متفاوت باشد.

یک بررسی جدید نشان داده است که افراد مبتلا به نامنظمی ضربان قلب که به آن فیبریلاسیون دهلیزی Atrial Fibrillation میگویند هم میتوانند ورزش کنند ولی میزان این ورزش در زنان و مردان مبتلا باید متفاوت باشد. محققان با استفاده از نتایج ۱۴ مطالعه قبلی که مجموعا بر روی ۳۸۰ هزار بیمار مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی صورت گرفته است نشان داده اند که زنان مبتلا به این بیماری میتوانند ورزش های متوسط و حتی شدید را انجام بدهند ولی انجام ورزش های شدید برای مردانی که به این مشکل مبتلا هستند میتواند خطرناک باشد.

در این بررسی ورزش متوسط به معنی راه رفتن به مدت ۳۰-۱۵ دقیقه و پنج روز در هفته است. ورزش یوگا هم نوعی فعالیت بدنی متوسط محسوب میشود و ورزش هایی مانند دویدن و شنا کردن و دوچرخه سواری ورزش شدید محسوب شده است.

این بررسی نشان داد که در زنان ورزش متوسط میتواند احتمال بروز نامنظمی ضربان قلب را به میزان ۲۴ درصد کاهش دهد و ورزش شدید احتمال آن را ۱۵ درصد كم میکند ولی در مردان ورزش متوسط احتمال بروز آن را ۱۹ درصد کم کرده و ورزش شدید ریسک نامنظمی ضربان قلب را ۹۰ درصد افزایش میدهد.

احتمال بروز سکته مغزی در زنان مبتلا به نامنظمی ضربان قلب چهار برابر و احتمال فوت در آنها دو برابر مردان مبتلا به این بیماری است. محققان میگویند این بررسی نشان داده است که زنان میتوانند با انجام ورزش های متوسط و حتی شدید احتمال بروز این مشکل را کاهش دهند. البته بیمار قبل از هر برنامه ورزشی باید با پزشک خود مشورت کند.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=38635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.