• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
0

راهنمای انتخاب بهترین دستکش کوهنوردی

  • کد خبر : 16132
  • 12 دی 1399 - 11:35
راهنمای انتخاب بهترین دستکش کوهنوردی
گروه اموزشي بام نيوز: دستکش کوهنوردی یکی از ضروری ترین موارد در تجهیزات تخصصی کوهنوردی است. انواع و برند های مختلفی از دستکش در بازار موجود است و همین امر ممکن است باعث سردرگمی خریداران شود.

‍ گروه اموزشي بام نيوز،مطلبي را در خصوص راهنمای انتخاب بهترین دستکش کوهنوردی منتشر نمود:

دستکش کوهنوردی یکی از ضروری ترین موارد در تجهیزات تخصصی کوهنوردی است. انواع و برند های مختلفی از دستکش در بازار موجود است و همین امر ممکن است باعث سردرگمی خریداران شود.
نکته اولی که باید به آن توجه داشته باشید این است که چیزی بعنوان دستکش کوهنوردی کامل و بی نقص وجود ندارد. شما هرگز نمی توانید دستکشی پیدا کنید که تمام نیازهای شما در کوهستان را برطرف کند. مثل کاپشن کوهنوردی، در مورد دستکش کوهنوردی هم احتمالأ برای شرایط مختلف در کوهنوردی حداقل به ۲ دستکش مختلف نیاز دارید.

اگر به هایکینگ های روزانه می پردازید به نوع متفاوتی از ضد آب بودن، آزادی حرکت و عایق بودن نسبت به کسی که می‌خواهد برای صخره نوردی زمستانی به کوهستان برود احتیاج خواهید داشت. همان طور که برای پوشش بالا و پایین تنه در کوهنوردی سیستم های چند لایه پوشی وجود دارد، برای دستکش کوهنوردی هم سیستم های چند لایه پوشی وجود دارد تا شما را در شرایط مختلف کوهستان گرم، خشک و آماده فعالیت نگه دارد. موسسه “آلپاین” دستکش های زیر را برای شرایط مختلف توصیه می کند:

 

کوهنوردی تابستانی

دستکش های بیس پلار سافت شِل
دستکش های نیمه سنگین عایق و ضد آب
هر گاه از مسیر های برفی عبور می کنید، حتی در صورتی که هوا گرم است نیز نیاز به محافظت از دست های خود دارید. برای ابتدای صبح به دستکش های نیمه سنگین خود احتیاج خواهید داشت و با گرمتر شدن هوا می توانید از دستکش های بیس سبک خود استفاده کنید.
کوهنوردی و یخ نوردی زمستانی

دستکش های بیس پلار / سافت شِل
دستکش های نیمه سنگین عایق و ضد آب
دستکش های سنگین عایق دو و پنج انگشتی
هنگام صخره نوردی یا اسکی تقریبأ همیشه باید دستکش به دست داشته باشید. در این مواقع بیشتر اوقات دستکش های نیمه سنگین را استفاده خواهید کرد.

وقتی که آشپزی می کنید و یا اطراف کمپ هستید می توانید از دستکش های بیس خود استفاده کنید. اگر باد می وزید، هوا سرد بود و یا دستکش هایتان خیس بود می توانید از دستکش دو انگشتی سنگین بر روی دستکش های بیس خود استفاده کنید. همیشه در سفر های کوهنوردی برای مواقعی که دستکش هایتان گم و یا خیس شدند، دستکش های اضافی به همراه داشته باشید. هیچ چیز بد تر از این نیست که وقتی که سعی می کنید از صخره ای بالا بروید نوک انگشتان تان از سرما یخ زده باشد

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=16132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.