• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
2

علت لرزش عضلات بدن بعد از ورزش بدنسازی

  • کد خبر : 43022
  • 07 خرداد 1400 - 13:59
علت لرزش عضلات بدن بعد از ورزش بدنسازی
بام نیوز: گاهی اوقات بعد از یک تمرین سنگین احساس لرزش دارید گاهی اوقات احساس لرزش کمی بیشتر از حد طبیعی به نظر می‎رسد، اینجاست که احتیاط و پیگیری ضروری تر به نظر می رسد. ضمناً اگر این احساس را تجربه می‎کنید، عادات خود را قبل و بعد از تمرین زیر نظر بگیرید.

۵ علت لرزش عضلات بدن بعد از تمرین عبارتند از:

خستگی عضلانی

نگه داشتن عضله در یک پوزیشن

قند خون پائین

لرزش عضلات کم آبی

مصرف کافئین بیش از حد

خستگی عضلانی و لرزش عضلات

خستگی عضلانی یک دلیل عمده برای لرزش عضلات بدن پس از تمرین به حساب می‌آید. در طی فعالیت بدنی، سیستم عصبی مرکزی، واحدهای حرکتی زیادی را به فعالیت وا می‌دارد تاعضلات را منقبض کنند. یک واحد حرکتی متشکل از یک نورون حرکتی و فیبرهای عضلانی است . هرچه طولانی تر ورزش کنید، سیگنال‌ها دچار سرعت کمتری می‌شوند و شدت آنها کاهش می‌یابد. این تغییرات باعث می‌شوند که عضلات دائماً در تناوب بین انقباضات و ریلکس شدن قرار بگیرند و نهایتاً همین باعث لرزش می‌شود دیگر نشانه‌های خستگی عضلانی عبارتند از:

ضعف

درد

سطح انرژی پائین

اگر خستگی عضلانی دارید، اغلب به این معنی است که تا حداکثر توان خود ورزش کرده‌اید. گاهی اوقات باید شدت تمرین را به دقت زیر نظر قرار دهید تا دچار تمرین زدگی نشوید

نگه داشتن عضله در یک پوزیشن

وقتی یک عضله را در یک حالت قراردهید، احتمال لرزش افزایش می‌یابد.و شاید این احساس را در طی زمان انجام پلانک تجربه کرده باشید. این هم می‌تواند به دلیل فعالیت واحدهای حرکتی باشد که سعی دارند نیروی بیشتری را ایجادکنند.

قند خون پائین و لرزش عضلات

این اتفاق هیپوگلایسیمی نامیده می‌شود.

خستگی گرسنگی سردردگیجی سردرگمی و گیجی و ضربان قلب بالا که باعث لرزش میشود

کم آبی و لرزش عضلات

دریافت آب کافی برای متعادل نگه داشتن سطح الکترولیت ضروری است. الکترولیت‌ها عملکرد عضلات و اعصاب را کنترل می‌کنند. در مدت تمرینات سنگین و یا طولانی ممکن است دچار بی‌آبی شوید. اگر تعریق بیش از حد است احتمالاً کرامپ و لرزش را حس میکنید.

از علایم کم آبی خستگی , ادرار تیره رنگ, کاهش ادرار,

سردرد وگیجی

کافئین بیش از حد و لرزش عضلات

خیلی از ورزشکاران دوست دارند قهوه بنوشند یا نوشیدنی حاوی کافئین مصرف کنند. اگر دریافت کافئین بیش از حد باشد ممکن است دچار لرزش در اندام حرکتی شوید. کافئین زیاد می‌تواند، منجر به ضربان قلب سریع، بی خوابی، افزایش فشار خون و تهوع شود.

درمان لرزش بعد از تمرین سخت

توصیه های ضروری برای توقف لرزش بعد از تمرین:

استراحت کنید و زمان این استراحت را در بین ست ها به اندازه حفظ کنید.غذای سالم بخورید تا میزان کافی قند و پروتئین را رعایت کرده باشید.آب بنوشید تا سطح مایعات و الکترولیت ها را بازیابی کنید.کشش را فراموش نکنید تا دچار لرزش و کرامپ عضلانی نشوید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=43022

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.