• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 24696
1

محل نشستن پا روی شیب هنگام صعود (سربالایی)

  • کد خبر : 21950
  • 11 بهمن 1399 - 19:59
محل نشستن پا روی شیب هنگام صعود (سربالایی)
گروه آموزشی بام نیوز: هنگام گام برداری در سرازیری ها، برای حفظ تعادل بیشتر باید توجه داشته باشیم که کل کف پا روی شیب قرار می گیرد.

گروه آموزشی بام نیوز، مطللی را در خصوص محل نشستن پا روی شیب هنگام صعود (سربالایی) منتشر نمود:

در این مورد نیز مثل گام برداری و مبحث طول گام، این #شیب است که تعیین کننده است. یعنی وقتی در شیب حین صعود گام برداری کردیم، هر کجای کف پا روی شیب قرار گرفت همان جا محل نشستن پا روی شیب بوده و همیشه نباید به قرارگیری قسمتی خاص از کف پا روی شیب اصرار داشته باشیم. #مسلما اگر شیب های ما ملایم باشند کل کف پا روی شیب قرار خواهد گرفت که بهترین حالت هم همین است ولی با تند شدن شیب دیگر کل کف پا روی شیب قرار نخواهد گرفت و با تند شدن آن، محل استقرار پا روی شیب از #کل کف پا به سمت پنجه حرکت خواهد کرد که در این صورت وزن بدن روی عضلات خواهد رفت. پس به همین خاطر همان طور که قبلا گفته شد، بهترین گام برداری در شیب های ملایم اتفاق می افتد که در این حالت هم طول گام مناسب را به ما می دهد و هم محل نشستن پا، کل کف پا بوده و بهترین حالت تعادل را داشته و وزن و فشار وارده به عضلات کمتر می باشد.

محل نشستن پا روی شیب در سرازیری ها

هنگام گام برداری در سرازیری ها، برای حفظ تعادل بیشتر باید توجه داشته باشیم که کل کف پا روی شیب قرار می گیرد البته در مسیرهای شن اسکی می توان از پاشنه ها استفاده کرد که به دلایل محیط زیستی حرکت در این مسیرها توصیه نمی شود.

ریتم تنفس باید شکمی بوده و متناسب باشیب مسیر. سنگینی کوله و سرعت گام ها هماهنگ شود. هرچه شیب بیشتر شود سرعت تنفس بیشتر و سطحی تر شده و برعکس.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=21950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.