• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 24678
1

هوای سه شهرستان مرزی کرمانشاه در وضعیت بحرانی قرار گرفت

  • کد خبر : 74670
  • 26 اردیبهشت 1401 - 15:31
هوای سه شهرستان مرزی کرمانشاه در وضعیت بحرانی قرار گرفت
بام نیوز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: هوای شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب به علت ورود یک توده گرد و غبار غلیظ از مرز عراق در وضعیت بحرانی قرار گرفت.

دکتر «ابراهیم شکیبا» روز دوشنبه به بام نیوز افزود: شاخص ساعتی کیفیت هوا AQI تا ساعت ۱۱ صبح دوشنبه (۲۶ اردیبهشت ماه) برای ایستگاه های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب عدد شاخص ۵۰۰ وضعیت قهوه ای (خطرناک بحران) را نشان داد.

وی اظهار داشت: در همین ساعت ایستگاه پاوه عدد شاخص ۶۷، ایستگاه اسلام آبادغرب عدد شاخص ۴۶، ایستگاه کنگاور عدد شاخص ۸۷ و ایستگاه کرمانشاه عدد شاخص ۶۴ وضعیت استاندارد را نشان می دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: باتوجه به اعلام وقوع گرد و غبار از سوی اداره کل هواشناسی از امروز تا سه‌شنبه و احتمال بالا رفتن میزان ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرون در استان کرمانشاه، در شهرهای بحرانی تمام افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی از منزل خارج نشوند.

وی اضافه کرد: در شهرهای با وضعیت هشدار، گروه های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند. سایر افراد نیز با استفاده از ماسک‌ مناسب و در مواقع ضروری خارج شوند و حضوردر فضای باز را به حداقل کاهش دهند.

دکتر شکیبا تاکید کرد: ورزشکاران هم در زمان وقوع پدیده گرد و غبار، در فضای باز ورزش نکنند و کوهنوردان از کوهنوردی اجتناب کنند.

وی همچنین گفت: حضور در پارک ها و پیاده روی در شرایط آلودگی و گردوغبار، صورت نگیرد. چرا که مضرات و خطرات پیاده روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا، بیش از منافع آن می باشد.

رییس اداره‌ هواشناسی قصرشیرین نیز به بام نیوز گفت: ورود ریزگردها به قصرشیرین و شدت گرد و غبار باعث کاهش دید افقی این شهرستان مرزی طی امروز (دوشنبه) به میزان ۴۰۰ متر شد.

«امیرپرویز نجفی» افزود: دید افقی ناشی از ورود گرد و غبار هم اکنون در شهرستان مرزی قصرشیرین ۹ هزار و ۶۰۰ متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و بیشتر گردو غبار در هوای این استان از کشورهای عراق و سوریه ناشی می شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=74670

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.