• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 24678
0

ویژگی‌های محل استراحت کوهنوردی

  • کد خبر : 48556
  • 03 مرداد 1400 - 20:52
ویژگی‌های محل استراحت کوهنوردی
بام نیوز: محل استراحت را جایی انتخاب کنید که چشم انداز خوبی نسبت به منطقه داشته باشد و بتوانید از مناظر زیبای کوهستان لذت ببرید که این امر از نظر روحی تأثیر خوبی در روند کار شما خواهد داشت.

۱- محل استراحت باید محلی ایمن باشد و دور از ریزش سنگ، برف و یخ، بهمن و باد باشد.

۲- محل را طوری انتخاب کنید که در شیب و در مسیر عبور و مرور کوه‌نوردان و یا محل عبور حیوانات قرار نداشته باشد.

۳- حتی المقدور از استراحت بر روی یال‌ها و خط الرأس‌ها خودداری نمائید، زیرا در آن مناطق باد با شدت بیشتری میوزد و در حالی که بدن شــما گرم اســت و در اثر پیمایش عمل تعریق در آن انجام شــده، میتواند منجر به گرفتگی عضــلات و در پاره‌ای مواقع سرما خوردگی در نواحی مرطوب بدن گردد.

٤- برای محل استراحت مكانی را انتخاب کنید که جای کافی برای همه افراد گروه داشته باشد.

۵- محل استراحت را جایی انتخاب کنید که چشم انداز خوبی نسبت به منطقه داشته باشد و بتوانید از مناظر زیبای کوهستان لذت ببرید که این امر از نظر روحی تأثیر خوبی در روند کار شما خواهد داشت.

٦- در زمان استراحت از مواد قندی و مایعات استفاده کنید (آب میوه، کمپوت، کلوچه، خرما، انجیر خشک، کشمش، آب، میوه‌های تازه و…) و محیط را پاکیزه نگه دارید.

۷- زمان‌های استراحت را خیلی طولانی تعیین نكنید (مگر در مواقع و شرایط خاص) و سعی کنید در موقع استراحت یک لباس یا روپوش مناسب بپوشید تا بدن شما به یكباره سرد نشود.

۸- در زمان استراحت سعی کنید کوله‌پشتی خود را درجایی قرار دهید که پشت آن رو به آفتاب قرار گیرد تا رطوبت حاصل از تعریق بدن شما در آن قسمت توسط گرمای خورشید از بین برود.

هنگام پایین آمدن از كوه همانند بالا رفتن به استراحت و مصرف مواد غذایي قندی.

نشاسته و مایعات نیاز دارید. زمانی را برای آن در نظر بگیرید.

۹- در مواقع استراحت زمانی که در کوله‌پشتی را باز میکنید حتماً بعد از برداشتن و یا قرار دادن لوازم در کوله‌پشتی، درب کوله‌پشتی خود را ببندید تا جانوران موذی داخل کوله‌پشتی شما نروند و مشكلاتی را برای شما فراهم نكنند.

۱۰- چنانچه میخواهید از منطقه عكاسی و یا فیلم‌برداری کنید این کار را با هماهنگی سرپرست برنامه در زمان استراحت انجام دهید تا در موقع اجرای برنامه زمان را از دست ندهید.

۱۱- زمان استراحت فرصتی است برای این که اگر کوله‌پشتی شما اشكالی دارد آن را بر طرف کنید و بند کفش‌ها را بررسی و مرتب کنید شیشه‌ی عینک را تمیز و دیگر کارهایتان را انجام دهید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=48556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.