• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24678
1

۵ نکته را برای مدیریت گرسنگی بعد تمرین

  • کد خبر : 45343
  • 27 خرداد 1400 - 22:35
۵ نکته را برای مدیریت گرسنگی بعد تمرین
بام نیوز: به‌جای این‌که بعد از تمرینات، به محض ورود به خانه به سمت کابینت آشپزخانه بدوید، به شکم‌تان اعتماد کنید تا به شما بگوید آیا به خوردن بعد از تمرین نیاز دارید یا خیر. البته که نیاز دارید! برای ریکاوری و بازسازی ذخایر انرژی، اما خوردن بیش از حد و از مواد غذایی غیر مغذی نه!

برای کمک به شما تا بتوانید بهترین استفاده را از این کالری‌های به سختی کسب شده ببرید، ۵ نکته را برای مدیریت گرسنگی بعد تمرین یادآوری می‌کنیم:
۱- با بررسی میزان آب بدن‌تان شروع کنید
تشنگی می‌تواند با گرسنگی اشتباه گرفته شود، بنابراین اگر هنوز تصمیم نگرفته‌اید که آیا نیاز به سوخت‌گیری دوباره دارید یا نه، اول مطمئن شوید که بدن‌تان کمبود آب نداشته باشد.
۲- نسبت به علائم گرسنگی‌تان دقیق و هشیار باشید
به‌جای این‌که بعد از تمرینات، به محض ورود به خانه به سمت کابینت آشپزخانه بدوید، به شکم‌تان اعتماد کنید تا به شما بگوید آیا به خوردن بعد از تمرین نیاز دارید یا خیر. البته که نیاز دارید! برای ریکاوری و بازسازی ذخایر انرژی، اما خوردن بیش از حد و از مواد غذایی غیر مغذی نه.
۳- به اعداد وابسته نشوید
یادتان باشد، کالری‌هایی که می‌خورید و با ورزش می‌سوزانید، تخمینی هستند و ما معمولاً کالری سوخت شده با ورزش را بالاتر تخمین می‌زنیم. اگر بین وعده‌ها گرسنه شدید، آهسته شروع به خوردن کنید؛ مخصوصاً اگر سعی دارید وزن کم کنید یا وزن حفظ کنید. ابتدا درصدی از کالری از دست رفته را بخورید (مثلاً ۵۰ درصد) نه همه آن را و ببینید در عرض ۲۰ تا ۳۰ دقیقه چه احساسی دارید.
۴- روی پروتئین کیفیت بالا و کربوهیدرات‌های سالم متمرکز شوید
با این‌کار ترمیم و بازیابی عضلانی را به حداکثر خواهید رساند.
۵- مصرف پروتئین را افزایش دهید
بدن ما نمی‌تواند پروتئین را مانند کربوهیدرات‌ها و چربی ذخیره کند، بنابراین اگر باید میزان قابل توجهی از کالری را به بدن برگردانید، مطمئن شوید که هر وعده و میان وعده‌تان در روز حاوی پروتئین باشد تا عضله سازی و ترمیم عضلات به بهترین نحو انجام شود.
(البته بدن هر کوهنورد متفاوت است)

گردآوری:مسعودغلامی

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=45343

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.