• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 24678
1

آیا غذا خوردن بعد از تمرین درست است

  • کد خبر : 64815
  • 17 آذر 1400 - 4:34
آیا غذا خوردن بعد از تمرین درست است
بام نیوز: شاید به محض اتمام ورزش احساس گرسنگی نکنید، اما وقتی به خانه برگردید و ببینید دیگران در حال پذیرایی کردن از خود با انواع خوراکی‌های خوشمزه هستند حتما احساس گرسنگی خواهید کرد.

خوردن یا نخوردن؛ مسئله این است.

گفته می‌شود که برای کاهش وزن نباید بعد از ورزش چیزی بخوریم، اما بر اساس گفته‌های دکتر مایک راسل، دارای مدرک دکتری در مشاوره تغذیه، درست بعد از ورزش بهترین زمان برای خوردن است، زیرا بدن از این کالری برای جبران کالری سوزانده شده توسط ماهیچه‌ها و بازیابی انرژی از دست رفته استفاده می‌کند و این کالری توسط بدن به عنوان چربی ذخیره نمی‌شود.

پس اگر بعد از ورزش احساس گرسنگی کردید، مواد حاوی پروتئین و کربوهیدرات مصرف کنید. در ادامه چند پیشنهاد غذایی برای شما داریم تا علاوه بر پاسخ دادن به احساس گرسنگی خود نگران افزایش وزن نیز نباشید.

سوپ بخورید

اگر سوپ دوست داشته باشید، می‌توانید بعد از ورزش سوپ بخورید زیرا پروتئین‌ها و کربوهیدرات موجود در این غذای مایع به سرعت جذب بدن شده و نیروی از دست رفته را به بدن شما بازمی‌گرداند.

برخی افراد نیز بعد از ورزش نوشیدنی‌های انر‍ژی‌زا مصرف می‌کنند، اما اگر زیاد اهل استفاده از اینگونه نوشیدنی‌ها نیستید می‌توانید یک لیوان شیر یا شیر کاکائو و یا شیر عسل بنوشید.

اگر فکر می‌کنید تمایل به غذای مقوی‌تری دارید می‌توانید ماهی گریل شده را همراه با سلاد سبزیجات امتحان کنید. این غذا علاوه بر طعم لذیذ آن و سبک بودن، حاوی تمام مواد غذایی مورد نیاز بدن شما پس از ورزش است.

اگر احساس می‌کنید نیاز به یک ماده غذایی شیرین دارید، می‌توانید از خوردن ماست خانگی لذت ببرید. می‌توانید به ماست خود قطعات میوه خشک یا تازه نیز اضافه کنید. همچنین می‌توانید یک ساندویچ کره بادام زمینی را امتحان کنید، فقط ترجیحا از نان کامل استفاده کنید. به یاد داشته باشید.

✍🏼صرف نظر از غذایی که انتخاب می کنید، کلید موفقیت شما این است که در خوردن متعادل باشید و هیچ گاه زیاده روی نکنید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=64815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.