• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 24686
1

صعودوفرود از سنگهابا ارتفاع ۲/۵ متر با درجه سختی ۳در نظام یوسیمیتی

  • کد خبر : 39292
  • 13 اردیبهشت 1400 - 22:27
صعودوفرود از سنگهابا ارتفاع ۲/۵ متر با درجه سختی ۳در نظام یوسیمیتی
بام نیوز: با توجه به موارد ياد شده همه افراد از سنگ پايين مي آيند ، نفر آخر كه بايد از نظر آمادگي جسماني و فني در وضعيت مطلوب تري قرار داشته باشد كارگاه را جمع مي كند و به طوريكه شخص ديگري از پايين مراقب او مي باشد به طرف پايين مي رود .

قسمت سوم،روش بازگشت از سنگ هاي كوتاه با حمايت :
چنانچه به معبري مانند بالا رسيديم كه در نظر داشتيم از آن پايين برويم با رعايت موارد ايمني كامل به موارد زير عمل مي كنيم :
– كارگاه طبيعي مطمئن ايجاد مي كنيم.
– خود حمايت براي حمايت كننده الزامي است.
– افراد گروه گره بولين روي سينه ايجاد مي كنند و با رعايت موارد فوق با حمايت به طرف پايين سنگ مي روند .
در بازگشت بدن بايد با سنگ فاصله مناسبي داشته باشد تا بتوان ديد مناسبي براي انتخاب گيره ها داشت . بعد از استقرار كامل روي گيره ها بدن به حالت نشسته يا ايستاده  بستگي به شرايط شيب و سختي مسير دارد در آمده و همزمان با آن دست ها به حالت كشيده در مي آيد . در اين زمان دو حالت ممكن است پيش آيد يا ابتدا براي دست گيره هاي پايين تري را انتخاب مي كنيم و بعد پا را روي گيره هاي پاييني قرار مي دهيم تا به انتها يا اين كه پا را روي گيره هاي پايين قرار مي دهيم و بعد براي دست
ها گيره هاي پايين تر مناسب را انتخاب مي كنيم .
با توجه به موارد ياد شده همه افراد از سنگ پايين مي آيند ، نفر آخر كه بايد از نظر آمادگي جسماني و فني در وضعيت مطلوب تري قرار داشته باشد كارگاه را جمع مي كند و به طوريكه شخص ديگري از پايين مراقب او مي باشد به طرف پايين مي رود .

طريقه حمايت :
بعد از اينكه حمايت كننده خود حمايت را به خود متصل كرد طناب اصلي را دور گردن خود قرار داده دست طرف صعود كننده را روي طناب قرار مي دهيم و يك دور آنرا دور ساعد و بازو مي پيچيم تا اصطحكاك ايجاد شود و پايي كه طرف شخص صعود كننده است را به طور مستقيم و با تكيه بر عوارض سنگي محكم مي كنيم . به اين پا ، پاي باردار مي گويند و پاي ديگر كه عقب
تر از پاي اول قرار دارد ، پاي تعادل ناميده مي شود . بدن را صاف و عمل حمايت را انجام مي دهيم .
در اين حمايت هميشه دو دست بايد روي طناب محكم قرار گيرد ، هميشه انگشت شصت طرف صعود كننده به طرف پايين و انگشت شصت دستي كه روي سينه قرار دارد و طناب را گرفته بايد به طرف بالا ، يعني به طرف سر شما قرار گيرد و براي عمل ترمز هر دو طناب دريك دست قرار گيرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=39292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.