• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
1

غلبه بر ترس در کوهنوردی

  • کد خبر : 16142
  • 12 دی 1399 - 11:33
غلبه بر ترس در کوهنوردی
گروه اموزشي بام نيوز: از آنجایی که واژه ترس بار روانی منفی دارد اگر شما این واژه و عبارت را با عباراتی همچون هیجان و چالش در ذهن خودتان جاگزین کنید برنده نیمی از نبرد شده‌اید.

گروه اموزشي بام نيوز،مطلبي را در خصوص غلبه بر ترس در كوهنوردي منتشر نمود:

ترس انرژی است، بر ترس خود مسلط شوید تا عملکرد شما بهتر شود. در اینجا ۵ نکته در خصوص مقابله با ترس برای شما آموزش داده می‌شود.

تفاوت ترس خود با واقعیت را بدانید.
اصولا ترس ناشی از قرار گرفتن در معرض یک موقعیت خطرناک فعلی یا قریب الوقوع است، برعکس اضطراب امری مربوط به آینده و هنوز پیش نیامده است که معمولا با عباراتی همچون اگر چنین شود، مبادا، ممکن است و امثال آن بیان می‌شود. اگر شما ابزار مناسبی دارید، هم طناب و هم تیمی‌های مناسبی دارید، از تجربه و تمرینات کافی برخوردارید، قرار گرفتن در معرض موقعیت های خطرناک همچون صعود یا فرود از صخره می‌تواند به موقعیتی برای کسب تجربیات و دیدگاه های جدید و وسیع تبدیل شود. اصولا موقعیت هایی که در آن قرار می‌گیریم حالت منفعل و بی‌خاصیت دارند و این افکار درونی ما است که می‌تواند آنها را تبدیل به ترس یا اضطراب کند. پس در درجه نخست به افکار خود مسلط باشید.

توجه داشته باشید که ترس و بویژه ترس از ارتفاع امری کاملا طبیعی است.
هرگز به سخنان افرادی که ادعا می‌کنند نمی‌ترسند گوش نکنید. در واقع ترس مکانیزم دفاعی است که موجب حمایت و حفاظت از انسان و سلامتی اوست، توجه کنید که برخی ترس های طبیعی ضامن بقاء و حیات انسان هستند. می‌توانید ترس خود را بپذیرید و از آن در جهت رعایت احتیاط های لازم استفاده کنید. در نتیجه همیشه پیش از صعود گره طناب خود را بررسی کنید، مطمئن شوید که آب و غذا و لباس کافی و مناسب همراه می‌برید و همچنین میتوانید ترس و آدرنالین ترشح شده را در مسیر رقابت و انگیزه بیشتر در طی مسیر استفاده کنید.

در خصوص اینکه از چه چیزهایی می‌ترسید با خودتان کاملا صادق باشید.
مابین گرفتار شدن در موقیت فعلی ترسناک و ترس ذهنی خود تفاوت بگذارید، مثلا در صعود ترس از ارتفاع ممکن است ترس واقعی نباشد و ترس اصلی شما ناشی از فرود مشکل این مسیر باشد. آشنایی با ترس های واقعی شما اولین قدم در راه مهار آنهاست.

در مواجهه با ترس خود از عبارات و جملات تاکیدی استفاده کنید.
پس از اینکه با ترس های خود صادق بودیم و آنها را شناختیم می‌توانیم در مواجه با آنها از عبارات تاکیدی ذهنی همچون تو می‌توانی یا قدم به قدم به پیش و امثال آن برای مهار ترس استفاده کنید.

جایگزین کردن عبارت ترس با عبارات دیگر
از آنجایی که واژه ترس بار روانی منفی دارد اگر شما این واژه و عبارت را با عباراتی همچون هیجان و چالش در ذهن خودتان جاگزین کنید برنده نیمی از نبرد شده‌اید. توجه کنید آنچه دیگران از آن بعنوان ترس نام می‌برند ممکن است برای شما ترس آور نباشد پس تا با موقعیت روبرو نشده‌اید در این خصوص قضاوت نکنید.

رسیدن به هدف بدون ترس نیست اما هنر شما مدیریت این ترس است، ۵ نکته پیشهادی برای کنترل و مدیریت ترس عبارتند از:

تنفس منظم و پیوسته
نفس خود را در سینه حبس نکنید. انجام تکنیک های یوگا بعنوان بخشی از تمرینات شما می‌تواند در شناخت نقاطی از بدن که بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرد و کنترل و کاهش این تنش در میانه صعود موثر باشد.

کاملا در حالت آرامش و آماده قرار بگیرید.
به این منظور شب قبل خوب بخوابید، تغذیه مناسب داشته باشید و مقدار کافی و لازم آب به بدن برسانید.

از آمادگی لازم برخوردار باشید.
پیش از برنامه نقشه برنامه و منطقه را مطالعه کنید، مسیر را شناسایی کنید و ابزار مناسب شب همراه داشته باشید. در ذهن خود مسیر و جزئیات آنرا تجزیه تحلیل کنید و با نقشه تطبیق دهید، با شخصی که اخیرا مسیر را پیموده مشورت و گفتگو کنید. همه این موارد از تنش و استرس شما می‌کاهند.

به ترس خود گوش دهید.
به سلامتی خود اهمیت دهید، احتیاط پیشه کنید و مراقب سلامتی خود باشید.

درباره ترس خود صحبت کنید.
بعنوان مثال صحبت در این خصوص با هم تیمی خود می‌تواند قسمتی از ترس شما را تخلیه کند.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=16142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.