• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 24696
2

موارد مهم در انتخاب کفش کوهنوردی

  • کد خبر : 13216
  • 20 آذر 1399 - 12:15
موارد مهم در انتخاب کفش کوهنوردی
گروه اموزشی بام نیوز:اندازه کفش­ های کوهنوردی تاثیر بسیار زیادی در کیفیت راهپیمایی، راحتی پا به هنگام فعالیت کوهنوردی، حفظ گرمای پا و همچنین در عملکرد خود کفش دارد.

گروه اموزشی بام نیوز،مطلبی را در خصوص موارد مهم در انتخاب کفش کوهنوردی منتشر نمود:

اندازه کفش­ های کوهنوردی تاثیر بسیار زیادی در کیفیت راهپیمایی، راحتی پا به هنگام فعالیت کوهنوردی، حفظ گرمای پا و همچنین در عملکرد خود کفش دارد.

بسیاری از سنگنوردان برای اینکه از تمامی عملکرد کفش خود استفاده کنند٬ کفش­ هایشان را تا حد ممکن تنگ انتخاب می­ کنند. اینکه اینگونه طرز فکر چقدر در دنیای سنگنوردی اسپرت طرفدار دارد، نیازمند بررسی بیشتر است. اما مطمئنا در دنیای #کوهنوردی جایگاهی نخواهد داشت.

در کوهنوردی اگر کفش خیلی تنگ باشد شما از دو جهت دچار مشکل می­ شوید:

۱. اگر گردش خون و حرکت پنجه­ های پای شما محدود شود در نتیجه پای شما سرد خواهد شد.

۲. زمانی که با پنجه­ های پای خود به چیزی ضربه می زنید (به طور مثال در هنگاه #یخنوردی) و یا اینکه در حال پایین آمدن از کوه هستید٬ پنجه­ های پای شما به شدت تحت فشار قرار خواهند گرفت.

توصیه می­ شود که شماره کفش خود را به اندازه­ ای بزرگ انتخاب کنید که بتوانید تمامی انگشتان پای خود را تقریبا به اندازه یک سوم حالت عادی (یعنی زمانی که کفش به پا ندارید) تکان دهید.

ترجیحا زمانی که می­ خواهید یک کفش کوه را امتحان کنید به جای استفاده از ترکیب دو جوراب از یک جوراب پشمی متوسط استفاده کنید.

همچنین در زمان امتحان کردن یک کفش از همان #جوراب­ هایی استفاده کنید که همواره در کوهنوردی از آن­ها بهره می­ برید.

از آن­جایی که پای شما در کوه مقداری متورم می­ شود٬ توصیه می­ شود حتما در ساعات آخر روز کفش مورد نظر خود را امتحان کنید. زیرا پا به طور طبیعی در ساعات آخر روز مقداری بزرگ تر است.

زمانی که کفش خود را به پا کردید٬ بندهای آن را محکم ببندید و تلاش کنید با همان شدتی که در کوه به یخ­ ها ضربه می­ زنید به جایی ضربه بزنید اگر با این کار پنجه­ های پای شما باعث ایجاد تکانی در انتهای کفش شد؛ توصیه می­ شود یک سایز بالاتر را امتحان کنید تا زمانی که این مشکل برطرف شود.

بعد از آن تلاش کنید تا با استفاده از قسمت­ های کناری پنجه پا بر روی یک سطح باریک (گیره پا) بایستید. در این حال باید پاشنه پای خود را که در انتهای کفش به بالا حرکت می­ کند را احساس کنید. اگر این مقدار کم بود هیچ مشکلی وجود ندارد اما مقدار زیاد آن کوهنوردی شما را دردناک خواهد کرد.

مهم ترین نکته در انتخاب کفش پیدا کردن یک نقطه تعادل میان آزادی حرکت پنجه­ های پا در جلو کفش و بالا آمدن پاشنه در انتهای آن است.

معمولا برندهای مختلف تولید کننده کفش­ های کوهنوردی از قالب­ های متفاوتی برای پاشنه کفش­ های تولیدی خود استفاده می­ کنند. بنابراین ممکن است برای رسیدن به بهترین سایز نیاز باشد که برند مورد نظر خود را تغییر دهید.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=13216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.